קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , , , , , , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

לפתח חוסן נפשי כמו קובי בראיינט – אימון אישי על מנטליות של ממבה!

הפוסט נכתב בתאריך 24 בינואר 2021, בשעה 17:13, על ידי עדי פרבר

בלוג בהשראת קובי בראיינט על פיתוח מיינדסט מנצח עם 9 שיעורים להצלחה בחיים. כיצד לרכוש תכונות ומיומנויות שגם יזמים, בעלי עסקים, מנהלים וכל מי שרוצה להצליח – צריך עכשיו!

מזג אוויר סוער. ערפל וגשם. מרבית התנועה האווירית באזור הרי קליפורניה קורקעה. מסוק התרסק בצלע הר והחל לעלות באש. כל נוסעיו נהרגו, ביניהם קובי בראיינט ובתו בת ה-13 ג'יאנה. הבלוג הזה מוקדש לזכרו ובהשראת מנטאליות של ממבה – תפיסת החיים שפיתח בראיינט שהפכה לאחד מסודות ההצלחה שלו.

בראיינט היה כדורסלן אמריקאי שנחשב לאחד מהטובים ביותר בכל הזמנים בתולדות ה-NBA. אליפויות, הישגים, ותארים רבים ליוו את הקריירה שלו. בשנת 2014 היה הכדורסלן המרוויח בעולם. שנתיים לאחר מכן פרש מכדורסל בגיל 37. בזמן שהוא השראה ומופת מקצועית לספורטאים ואוהדי כדורסל וספורטאים, חשוב לי גם לציין שהוא עורר לא פעם מחלוקת בהתנהלותו בחיים האישיים.

ב-2003 נעצר בראיינט בעקבות תלונת אונס שהוגשה ע"י צעירה בת 19, עובדת בבית מלון בו שהה לקראת ניתוח ברך. בראיינט הודה שהיו ביניהם יחסי מין, אך דחה את הטענות לאונס. התלונה פגעה במוניטין של ובין היתר והביאה להפסקת חוזי פרסום עם נוטלה ומקדונלד'ס. בספטמבר 2004 נסגר התיק הפלילי בשל החלטתה של המתלוננת לא להעיד נגד בראיינט במשפט. הוא מצידו התנצל בפני המתלוננת.

תקרית נוספת היתה כאשר צעק באמוציונליות כלפי שופט "הומו מזדיין". לאחר שנקנס על ההתבטאות ההומופובית הזאת ב-100 אלף דולר, התנצל ברייאנט ואמר:

"מה שאמרתי בלילה האחרון לא צריך להיתפס פשוטו כמשמעו.

הפעולות שלי נבעו מתסכול בלהט המשחק.

הדברים שנשמעו לא משקפים את מה שאני חושב על הומואים או לסביות ולא הייתה כוונה לפגוע במישהו".

24 תפילות לדוב

אך גם מי שלא אהב את קובי בראיינט עדיין יודע שהוא ללא ספק אחד מהשחקנים הגדולים בכל הזמנים. לכן במשחקי ה-NBA ובקבוצות שונות בעולם, כולל ישראל, נעשו מחוות שונות לזכרו של מספר 24 המיתולוגי. חלקם הקדישו לו 24 שניות דומייה ובכמה קבוצות החליטו השחקנים, ביוזמתם ובהסכמת השופטים, לעבור על חוק 24 השניות בהתקפה. שחקני קבוצת דאלאס מאבריקס אף הודיעו שלא ילבשו יותר את המספר 24.

לרוב הישגיו של ספורטאי נשארים על המגרש אך מורשתו של ברייאנט הגיעה הרבה מעבר, הם שיעורים להצלחה בחיים, לעולם העסקי וליזמים. סוד ההצלחה של בראיינט הוא מיינדסט של הצלחה לחיים שפיתח ואותו כינה "מנטאליות של ממבה". הוא מתבטא בתכונות והתנהגויות אפקטיביות שיזמים, מנהלים ובעלי עסקים צריכים לפתח בדרך להצלחה. כמו התמדה, נחישות ומיומנויות נוספות בזכותם בראיינט בנה את הקריירה שלו. "אם אתה רואה אותי במאבק עם דוב, התפלל לדוב", אמר בראיינט שהיה חסר פחד לגמרי. הוא לעולם לא שאף להיות כמו כולם אלא דיפרנט & בטר. אז מה הפך את בראיינט לכזה מצטיין ובולט? מה נוכל ללמוד ממנו להגשמת המטרות שלנו?

7 שיעורים להצלחה בחיים מקובי בראיינט

קובי בראיינט. דיפרנט כמרכיב קריטי בדרך להצלחה – קבלו 10 שיעורים להצלחה בחיים בהשראתו

1. נחישות להשתפר

אחת החוזקות של בראיינט התבטאו בנחישות ללמוד ולהשתפר. בגיל 11 הוא עבר עונה שלמה בלי לקלוע נקודה. "לא זריקה חופשית, לא ניתור מזל, שום דבר." הוא סיפר, "הייתי צריך לעבוד על היסודות". התרגולים שלו היו שיטתיים, כמו זריקה אחת ממקום אחד מאות פעמים. "זה דבר פשוט במתמטיקה – ככל שתקדיש לזה יותר זמן כך תהיה טוב יותר". בגיל 14 הוא כבר היה השחקן הכי טוב במדינה ואת המקצוענות הזאת הוא הביא לקריירה שלו כבוגר ולקח את ההכנה באימונים לרמה אחרת.

צידה לדרך: אל תסתמך על כישרון בלבד ואל תשאיר שום דבר למקריות. היה במחויבות להכין את עצמך יותר מכל אחד אחר.

2. התמודדות אפקטיבית עם כישלון

בראיינט ידע שפחד מכישלון מגביר את הסיכוי להיכשל, ומספרים שהיכולת לקבל כישלון ואף השפלה הייתה אחת החוזקות שלו. באותה חוויה מוקדמת בה לא קלע אף נקודה, אביו ראה אותו בוכה ונתן לו חיבוק ואמר: "בין אם אתה קולע אפס נקודות או 60, אני הולך לאהוב אותך לא משנה מה". זה העניק לו את הביטחון והביטחון להיכשל. הוא הבין שזה בסדר לטעות תוך כדי הצבת יעדים גבוהים יותר. אם אתה הולך על זה, סביר שבסוף תצליח. כשנשאל כיצד ניגש למכשולים, אמר: "כל דבר שלילי הוא הזדמנות בשבילי לקום".

צידה לדרך: דברו אל עצמכם כמו אביו של ברייאנט, החליפו את הביקורת הפנימית למקום של אהבה וקבלה. התחל לאמן את עצמך לקבל את מי שאתה!

3. שאיפה למצוינות

בראיינט התנהל לאורך כל הקריירה מתוך מוסר עבודה גבוה, תשוקה ושאיפה למצוינות. הרצון האישי שלו להיות הטוב ביותר ולנצח הניע אותו להתאמן קשה יותר ועם יותר תשומת לב לפרטים מכל אחד אחר. לא רק בתחילת דרכו אלא גם אחרי שהיה אולסטאר, אלוף ה-NBA וזוכה אולימפי. מספרים שבכל יום היה ספוג בזיעה עד חמש בערב. מעולם לא הניח לאף אחד לנצח אותו בחדר הכושר ובהחלט לא לעזוב אחריו. תמיד דאג שיהיו לו 800 מהלכים עוד לפני שריקת הפתיחה. כך פיתח סיבולת נפשית ושליטה שאפשרו לו לדחוף גם בתקופות הקשות כדי ליצור את החיים שרצה.

צידה לדרך: אם אתה רוצה משהו, תעשה את מה שצריך. התאמן שוב ושוב ותקדיש את הזמן, האנרגיה והמשאבים שלך למימוש התשוקה שלך.

4. גמישות קוגניטיבית ורגשית

האסטרטגיה שייחדה את ברייאנט הייתה שימוש בכישורים ספציפיים כנגד מתחרים ספציפיים. הוא הבין את החשיבות בלהתאים את עצמו מול השחקן שמולו הוא משחק, והפגין גמישות קוגניטיבית ורגשית. הוא חקר את כל מתחריו וידע את נטיותיהם. כששחקן הגנה עם ידיים מהירות עצר את בראיינט וגנב לו את הכדור במשחק. בפעם הבאה שאותו שחקן עשה מולו מהלך דומה, בראיינט היה מוכן עם הכדור במקום אחר וחייך אליו ואמר "אתה לא תעשה לי את זה פעמיים". הגמישות המחשבתית והרגשית היתה מרכיב מכריע בהצלחתו.

צידה לדרך: למדו מהניסיון שצברתם בעבר והתאמנו על יכולת גמישות שתסייע לכם להתאים את התגובות שלכם באפקטיביות מול אתגרים או אנשים שונים.

5. סקרנות והשראה

בראיינט לא ידע שובע בכל הנוגע לרדיפה אחרי תשוקותיו ותחומי העניין שלו ולמד ככל יכולתו. כבר בגיל 17 שחתם לראשונה בקבוצה בלטה התכונה של הסקרנות. הוא קרא ספרים ומספרים שלא רק שהוא יצר קשר עם מנהיגים עסקיים, שחקנים, מוזיקאים, במאים. הוא ממש התקשר אליהם כל יום, לפעמים שלוש פעמים ביום!! רדף אחריהם רק לנסות להבין מה עשה אותם מצליחים ולקלוט מהם כל ידע או השראה שהם יעניקו לו לטובת ההצלחה האישית שלו.

צידה לדרך: היו סקרנים בהתמדה בנושאים שיוכלו לקרב אתכם למטרות שלכם. הקיפו את עצמכם באנשים שיתנו לכם את ההשראה לעשות את זה בגדול!

6. נאמנות ועקביות

לא הרבה ספורטאים משחקים בקבוצה אחת בלבד לאורך תקופה ארוכה, קל וחומר במשך 20 שנה. אך בראיינט בחר להישאר לייקר במשך כל הקריירה שלו. הוא לא קפץ מהספינה גם כשהמצב נהיה קשה או לא מושלם. במקום בראיינט התמקד בהפיכת מצבו לטוב ביותר שיכול להיות. הוא עשה את מה שהיה עליו לעשות כדי להשתפר במשך שנים. זה מראה על יכולת התמדה ועקביות קיצונית וכמובן הפגנת נאמנות שהשתלמה לו.

צידה לדרך: אם תנקוט באותה רמה של נאמנות ותחיל אותה על המלאכה שלך, על הצוותים שלך, על הלקוחות שלך, תיצור גם הצלחה. הישאר נאמן ועקבי בבחירות שלך.

7. אחריות אישית

בראיינט הפגין אחריות אישית בכל סיטואציה על ידי נקיטה בפעולות. אם המשחק היה על הקו, הוא רצה לירות. הוא תמיד שמר על השחקן הטוב ביותר של הקבוצה השנייה. הוא מעולם לא העביר את האחריות לאחרים אם היה יכול לשאת את העומס ואמר: "אני אעשה כל מה שצריך כדי לנצח במשחקים, בין אם זה לשבת על ספסל ולנופף במגבת, להגיש כוס מים לחבר לקבוצה או לתת את הזריקה המנצחת במשחק". אבל האחריות האישית שלו לא הסתיימה בזאת, אלא גם גם בלקיחת בעלות על התוצאות. הוא לקח אחריות אפילו כשזו לא הייתה אשמתו, הבעיה שלו או בשליטתו מלכתחילה.

צידה לדרך: כדי לפתח אחריות אישית יש לשים דגש על מעורבות בכל סיטואציה, וכמובן לקיחת אחריות על התוצאות וההשלכות שלהם.

8. חדשנות אישית

אחת השאלות שבראיינט שאל את עצמו לעתים קרובות לאחר שפרש בשנת 2016 הייתה "מה אני נהנה לעשות?" וכשמצא את התשובה לא היסס לאפשר לעצמו לעשות דברים דיפרנט. הוא הקים את חברת הפקת המולטימדיה Gran Studios ובשנת 2018 זכה בפרס האוסקר על סרט האנימציה הקצר שלו "כדורסל יקר". הוא היה גאה בכך שהיה האפרו האמריקאי הראשון שזכה בפרס בקטגוריה זו והאמין שצריך להיות יותר גיוון. בראיינט אמר אז, "אני ממשיך להתמקד בשינוי העולם בדרכים חיוביות באמצעות סיפורים, דמויות ומנהיגות מגוונות כדי לעורר את הדור הבא".

צידה לדרך: אפשרו לעצמכם להפגין חדשנות בחייכם האישיים והעסקיים – צאו מאזור הנוחות, גלו טריטוריות חדשות והיו מאמיצים מספיק לעשות שינויים.

9. נתינה

נתינה זה ערך של זרימת אנרגיה והוקרת תודה בעיניו של בראיינט שנטה לשתף במתנות שבורך בהן. בשנים האחרונות לפני מותו סיפק למעלה מ -200 משאלות לקרן Make-a-Wish. הוא הושיט יד לספורטאים בכל ענפי הספורט והעניק להם מ הידע, הזמן והכישרון שלו. כמו שרצה לנצח בראיינט גם אהב לראות אחרים עושים דברים גדולים: "אנשים שאני מכיר מתלהבים ממה שהם עושים", הסביר. "אני פשוט אוהב לראות אותם עושים דברים גדולים. זה מה שאני נהנה ממנו".

צידה לדרך: שאל את עצמך כיצד אתה יכול לעזור לעולם? בין אם זה חומרית ובין אם באמצעות הידע, היכולות והכישרונות שלך.

עכשיו זה הזמן שלך ליישם את 9 השיעורים להתפתחות אישית ולפתח חוסן נפשי כמו קובי בראיינט! בעזרת אימון אישי על דפוסי חשיבה ויצירת מיינדסט של הצלחה (נחישות, התמודדות אפקטיבית עם כישלונות, שאיפה למצוינות, הפגנת גמישות מנטלית, סקרנות והשראה, נאמנות ועקביות, אחריות, חדשנות, ונתינה). כולם מיומנויות להצלחה בעסקים, בעבודה, ביזמות, בזוגיות ובחיים האישיים לשיפור ביצועים והשגת יעדים. עליהם בסופו של דבר נופלים או מצליחים בכל תחום ובמילה אחת… מנטליות ממבה!

רוצה לחשוף את דפוסי החשיבה שלך באופן מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק?

לגלות מה בדיוק עוצר אותך בגרפים ואחוזים מדויקים?

לפתח מיינדסט של הצלחה בתהליך קצר טווח ומשנה חיים!

לפרטים על תהליך אימון אישי ו/או עסקי הירשמו בטופס

 

 

ניתן להזמין את עדי להרצאה בחברות, ארגונים וחוגי בית בנושאים של אימון אישי לחשיבה חיובית, שינוי דפוסי חשיבה ועוד נושאים חדשניים מעולמות הקואצ'ינג.

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט