קטגוריות
בלוג וידאו אימון אישי ועסקי, הופעות טלוויזיוניות
תגים
, , , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

האם ניתן לקנות אושר בכסף? עדי פרבר בתכנית לבחור נכון בערוץ 10 קואצ'ר

הפוסט נכתב בתאריך 15 ביוני 2018, בשעה 11:00, על ידי עדי פרבר

מחקר חדש טוען שדווקא כן ניתן לקנות אושר בכסף אבל צריך להוציא אותו על הדברים הנכונים. הממצאים ללא ספק מפתיעים מאחר ואנחנו יודעים שאי אפשר למלא את חלל הרגשי ברכישת דברים חומריים ומוצרים פיזיים. השתתפתי בתכנית הבוקר 'לבחור נכון' עם מיכל צפיר בנושא – אז האם ניתן לקנות אושר בכסף? היכנסו לצפות

 

המחקר בנושא קואצ'ינג מחדש לנו בכך שמוכיח שנוכל להעלות את רמת האושר שלנו באמצעות קניות של שירותים שמפנים וחוסכים לנו זמן. למשל, עוזרת בית, משלוח מהסופר או בייביסיטר. הנתונים נמצאו נכונים ללא תלות במצב סוציו-אקונומי. המשתתפים מכל הגילאים וממדינות שונות דיווחו על מידה גבוהה יותר של רגשות חיוביים כשרכשו שירותים חוסכי זמן בין אם הם בעלי הכנסה נמוכה או הכנסה גבוהה. עוד נקודה למחשבה היא שהסתבר במחקר שמעט מאוד אנשים חושבים להשקיע כסף בדרך הזאת, אפילו בקרב העשירים.

 

חסם זה יושב על הקונפליקט שאנחנו חווים בין הערך הנתפס של הזמן הפנוי אל מול הערך של הכסף הנזיל. הכסף מוחשי והזמן נזיל ולכן רכישת שירותים נתפסת בעינינו כמשהו אמורפי ולא מוחשי. יותר מזה, לרבים מבני אדם יש קושי לבזבז כסף על דברים שהם יכולים לעשות לבד. בשורה התחתונה, אנשים לא משקיעים את הכסף שלהם במה שיגרום להם אושר. זה גם מה שגורם לאנשים רבים להתמהמה מלרכוש שירות של אימון אישי או אימון עסקי, למרות שברור שבעזרת קואצ'ר מומלץ הם יוכלו להתמודד עם אתגרים ולחוות הצלחה באופן מהיר יותר.

קואצ'ר מומלץ להעלאת רמת אושר בצוות המומחים של "לבחור נכון" ערוץ 10, צפו

 

 

מיכל צפיר שאלה אותי בשידור החי האם יש קשר למה אנחנו עושים עם הזמן הפנוי? וזאת בהחלט נקודה מאוד חשובה.

 

1. באופן טבעי בזה שאנחנו רוכשים שירותים שמפנים זמן אלו יהיו עבור דברים שאנחנו פחות אוהב לעשות. אם אני לא אוהב לנקות את הבית אז ברגע שמישהו מנקה בשבילי באופן אוטומטי תחושת הרווחה בחיי עולה. אני מרגיש יותר טוב עם עצמי. אז הטיפ הראשון הוא להוריד מאיתנו במידת האפשר משימות שגורמות לנו לתחושות נגטיביות ולתת לאנשים אחרים לעשות אותם במקומי.

 

2. מכירים את אלו שמביאים עוזרת אבל מנקים אחריה? הטיפ השני מיועד לכם מאחר שכדי שהשירותים שנרכוש באמת יעשו אותנו מאושרים עלינו לוותר על שליטה ולהתמודד עם פרפקציוניזם. מהניסיון שלי בליווי אנשים בתהליכי אימון אישי ו/או עסקי הפרפקציוניזם הוא אחד מגוזלי הזמן העיקריים שלנו והוא לא באמת משרת אותנו. אם אני בעל עסק עלי ללמוד להאציל סמכויות ולשחרר ממני אחריות לעובדים שלי. כהורה חשוב שאלמד להוריד מעצמי מטלות ע"י רתימת הילדים. הרבה הורים רוצים לעשות כל דבר ב-120% ואז קשה להם לשחרר את הילדים לבייביסיטר או את הניקיון לעוזרת. אבל אנחנו יודעים היום, גם בעזרת המחקר, שזה ישפר את איכות החיים שלנו ויגדיל את רמת האושר.

 

3. הקשר בין זמן לעצמי לבין חיים מאושרים יושב על הנושא החשוב של הערכה עצמית והצורך שלנו להגשים את עצמי ולמצוא משמעות בחיים. אנחנו חיים בעידן בו פנאי איכותי עם עצמי לעיתים נתפס בעיני רבים כפריווילגיה. אנשים נוטים להרגיש שאין להם זמן לזה אחרי כל המטלות ההכרחיות שלנו, כמו: משפחה, עבודה, סידורים. מצד שני אצל רבים הגבול בין עבודה לבין פנאי היטשטש וחשוב לשים גבול ביניהם.

 

לסיכום, הבשורה הטובה היא קודם כל שכן אפשר באמצעות כסף ובצורה פרקטית להעלות רמת האושר שלנו ולהוריד את כמות המתח. יחד עם זאת, לא צריך להיות מיליונר כדי להיות מאושר ואין צורך למהר לרכוש את היגואר החדשה או את הגאדג'ט הכי חדש. מספיק לשנות תפיסה ולפנות לנו זמן אותו נקדיש לדברים שעושים לנו טוב, מפתחים אותנו ומעניקים לנו משמעות.

 

לצפייה בעדי בתכנית לבחור נכון בערוץ 10 בנושא מוטיבציה, לחץ כאן

לצפייה בקטעים נוספים מן התקשורת של קואצ'ר עדי פרבר, לחץ כאן

רוצים לתאם תהליך אימון אישי או אימון עסקי?
צרו קשר עכשיו בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il
הרשמו בחינם למגזין DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות
אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

תגובות על “האם ניתן לקנות אושר בכסף? עדי פרבר בתכנית לבחור נכון בערוץ 10 קואצ'ר

  1. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט