קטגוריות
בלוג וידאו אימון אישי ועסקי, הופעות טלוויזיוניות, תקשורת והמלצות
תגים
, , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

חשיבה שלילית מקצרת חיים? עדי פרבר קואצ'ר בתכנית לבחור נכון בערוץ 10

הפוסט נכתב בתאריך 25 ביוני 2018, בשעה 19:13, על ידי עדי פרבר

חשיבה חיובית היא חלק בלתי נפרד מעולמות קואצ'ינג ושיטת Nlp. אנחנו יודעים שהיא משפיעה על מצב הרוח שלנו ועד לתוצאות שאנחנו משיגים בפועל. אבל אם כל זה לא מספק את הסקפטים והציניקנים…הבאתי לפינה שלי בתכנית הבוקר 'לבחור נכון' עם מיכל צפיר מחקר שקבע: מחשבות שליליות פוגעות באיכות חיים ואף מקצרות אותם!

 

מחקרים של שנים בנושא מחשבות שליליות והשפעתן פורסמו בספר שנכתב ע"י שתי פרופסוריות זוכות פרס נובל. הן הוכיחו שחשיבה שלילית מביאה לתחלואה ומקצרת חיים בעוד חשיבה חיובית עשויה למנוע מחלות ואפילו להאריך חיים. השתיין חקרו מולקולה מיוחדת שנקראת טלומר וגילו שיש לה חשיבות עצומה בקביעת קצב ההזדקנות שלנו. בכל פעם שהתאים מתחלקים לשניים אותם טלומרים מתקצרים מעט, עד שהם כבר נעשים קצרים מדי והתא אינו יכול להתחלק ומת. מהירות איבוד היכולת לחלק את התא היא זאת שעושה את ההבדל בין הזדקנות מהירה להזדקנות איטית.

 

מגוון גורמים הקשורים באורח חיים כמו תזונה, פעילות גופנית, ושינה משפיעים על אורך הטלומר ועכשיו אפשר להוסיף בצורה רשמית ומדעית גם את המחשבות שלנו. חשיבה שלילית מקצרת את הטלומר, פוגעת בתאי הגוף שלנו וגורמת להתפרצות מחלות הקשורות להזדקנות כמו הרס במערכת ההורמונלית, רמות גבוהות של אינסולין וקורטיזול, דלקות, לחץ דם גבוה, קצב לב מוגבר, וגם האצה של מחלות כמו סרטן או מחלת לב שנוטות להתקדם מהר יותר. הבשורה הטובה היא שלהבדיל, אימון לחשיבה חיובית יאריך את הטלמור ותעשה אתכם בריאים יותר.

 

אימון אישי לחשיבה חיובית בתכנית "לבחור נכון" ערוץ 10, צפו בסרטון

מיכל צפיר שאלה אותי בשידור החי האם זה בכלל אפשרי להימנע ממחשבות שליליות?  

התשובה היא כמובן לא ויחד עם זאת חשוב להבין שמחשבה זה לא לוחות הברית והיא לא חקוקה בסלע. זאת בסך הכל הפרשנות המודעת או הלא מודעת שלנו לאירועים שאנחנו חווים וכן ניתן גם לחזק אותה באמצעות אימון אישייש לנו את הכח לבחור את הדרך בה אנחנו מסתכלים על דברים, ופשוט לשנות את המחשבה באמצעות מודעות ובחירה. יש את השיר הנפלא של נתן אלתרמן "שיר הפונדקית" שתמיד מזכיר לי שאנחנו צריכים להתייחס לעצמנו כמו מלון שמארח את כל סוגי המחשבות, שליליות וחיוביות כאחד. יחד עם זאת חשוב ללמוד לעשות צ'ק אווט בזמן למחשבות שלא מקדמות אותנו.

 

כשמחשבה שלילית לא מרפה ממני אני צריך לשנות את המחשבה למחשבה חיובית ודיפרנט. "אני מפחד מהדייט הערב, כי אני תמיד מקבל דחייה!" אז להחליף במחשבה חדשה כמו "אני מתכוון ליהנות בדייט כי אני ראוי לאהבה". "אין טעם לצאת לריצה כי אני אף פעם לא מתמיד!" נהפוך ל"אני אצא לרוץ כי איכפת לי מעצמי!". אחד מדפוסי החשיבה השליליים והמסוכנים שאותן פרופסריות חקרו זה מה שאנחנו הישראלים קוראים לו: "לא לצאת פרייר". כשאדם עם דפוס חשיבה כזה נאלץ  לעמוד בתור ארוך בסופרמרקט, הוא לא רק חושב "אני שונא לעמוד בתור הארוך הזה", אלא מוסיף ש"הקונים האחרים עוקפים אותי בכוונה!". המחקרים הראו שאותם אנשים הם בעלי טלומרים קצרים יותר. לשנות את המחשבה ע"פ המחקר לחשיבה חיובית תעשה אתכם בריאים יותר.

 

לסיכום, כולנו כבר יודעים שלהרגלים בריאים כמו תזונה, פעילות גופנית, שינה, יש השפעה רבה על הזדקנות ומחלות הקשורות לגיל. כעת אנחנו יודעים שגם למחשבות היומיומיות שלנו יש השפעה ישירה על בריאות. אז תבחרו נכון גם את המחשבות שלכם. מסיבות רבות אימון אישי לחשיבה נכונה ופוקוס על החיובי הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי האימון בשיטה DIB שפיתחתי. אני מצאתי שזה בסיס מצוין ותשתית מעצימה ליצירת שינוי בחיים בכל תחום חיים.

 

לצפייה בעדי בתכנית לבחור נכון בערוץ 10 בנושא מוטיבציה, לחץ כאן
לצפייה בעדי בתכנית לבחור נכון בערוץ 10 בנושא הקשר בין כסף לאושר, לחץ כאן
לצפייה בעדי בתכנית לבחור נכון בערוץ 10 בנושא הקשר בין צפייה בחדשות למתח, לחץ כאן

לצפייה בקטעים נוספים מן התקשורת של קואצ'ר עדי פרבר, לחץ כאן

רוצים לתאם תהליך אימון אישי או אימון עסקי?
צרו קשר עכשיו בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il
הרשמו בחינם למגזין DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות
אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

תגובות על “חשיבה שלילית מקצרת חיים? עדי פרבר קואצ'ר בתכנית לבחור נכון בערוץ 10

  1. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט