קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

האם אפשר לעשות שינוי מיינדסט של מצליחן? חוקרים חושפים את המיינדסט שמנבא הצלחה

הפוסט נכתב בתאריך 26 באפריל 2023, בשעה 12:04, על ידי עדי פרבר

מחקר חדש קובע שמרכיב של 'הלך רוח אסטרטגי' במיינדסט מוביל אנשים לביצועים טובים יותר, בפרט הצלחה בלמידה ובקריירה. האם אפשר ללמוד יכולת חשיבה אסטרטגית ובעזרתה לבנות מיינדסט של מצליחן?

 

מיינדסט של מצליחן הינו גורם מרכזי שהופך אדם למצליחן בכל תחום. כדי להצליח בחיים המודרניים, אנשים צריכים לבצע משימות מאתגרות ביעילות. מחקר חדש מראה שמרכיב קואצ'ינג פסיכולוגי חשוב במיינדסט שמוביל להצלחה הינו 'הלך רוח אסטרטגי'. מסתבר שמצליחנים בתחומים שונים (יזמים, אנשי עסקים, מנכ"לים, מנהלים בכירים, אמנים מפורסמים, ספורטאים ועוד), נוטים להיות יותר בעלי יכולת חשיבה אסטרטגית. לפיכך הם גם יעילים יותר מאחרים בעמידה באתגרים.

 

מחקר זה נעשה בהובלת המחלקה לפסיכולוגיה בפקולטה לאמנויות ומדעי החברה באוניברסיטה הלאומית של סינגפור (NUS) ובשיתוף פעולה עם פסיכולוגים מאוניברסיטת סטנפורד, מראה כי אנשים בעלי יכולת חשיבה אסטרטגית הם אלו אשר שואלים את עצמם שאלות אפקטיביות אסטרטגיות נוכח אתגרים או כישלונות. שאלות אסטרטגיות כמו "איך עוד אני יכול לעשות את זה?" או "האם יש דרך טובה יותר לעשות את זה?". או כמו שאני קורא לזה, דיפרנט!

 

אנשים אלה נוטים ליישם אסטרטגיות יעילות יותר כאשר הם עובדים לקראת המטרות שלהם בחיים – כולל מטרות חינוך, עבודה, בריאות וכושר. כתוצאה מכך אלו האנשים שמשיגים ציונים גבוהים יותר בבית הספר, מתקדמים יותר בקריירה ומגשימים את המטרות הבריאותיות והכושר שלהם. הם אפילו מבצעים משימה חדשה ומאתגרת ביעילות רבה יותר.

 
מיינדסט של מצליחן - מחקר חדש מגלה את המרכיב החיוני להצלחה
מיינדסט של מצליחן – איך לבנות הלך רוח אסטרטגי להצלחה בעזרת אימון אישי
 

"הממצאים האלה מרגשים מכיוון שהמדע הפסיכולוגי כבר מזמן יודע שיש חשיבות לרפרטואר רחב של אסטרטגיות. אבל עד עכשיו, לא הבנו מדוע אנשים מסוימים משתמשים באסטרטגיות שלהם יותר מאחרים בזמן הנכון. פיתחנו את המחקר שלנו על אסטרטגיות חשיבה כדי להסביר זאת", אמרה פרופ' פטרישיה האן שהובילה את המחקר.

 

במסגרת המחקר נערכה סדרה של שלושה מחקרים. אחד מהמחקרים בדק סטודנטים ומצא שהלך רוח אסטרטגי חזה שימוש באסטרטגיות למידה יעילות בשיעורים, וכמו כן את הביצועים שלהם באותו סימסטר ובזה שאחריו. המחקר השני בדק את הלך הרוח האסטרטגי של בעלי קריירה מבוגרים ברחבי ארצות הברית והעלה ממצאים דומים. הוא קשר את הלך הרוח שלהם למידת היעילות בחתירה למטרות מקצועיות, חינוכיות, בריאותיות ובכושר שחשובות להם.

 

לפתח מיינדסט של מצליחן בעזרת אימון על שאלות אסטרטגיות מול אתגרים

 

האם אנשים יכולים לאמן את המוח ובכך לשנות דפוסי חשיבה אסטרטגיים? החוקרים גילו שהיא בהחלט ניתנת ללמידה. בניסוי השלישי הם הקצו באקראי אנשים שלימדו אותם על הלך רוח אסטרטגי באמצעות מפגש אימון אישי קצר. מאוחר יותר, הם נתנו לאנשים האלה משימה חדשנית ומאתגרת לביצוע מהיר. אלו שלמדו על חשיבה אסטרטגית יישמו אסטרטגיות יעילות יותר בביצוע המשימה, זאת בהשוואה לאנשים אחרים במחקר שלא נחשפו לרעיונות של חשיבה אסטרטגית במסגרת מפגש אימון. כלומר, התנהגויות אסטרטגיות מתורגמות לביצוע משימות מהיר יותר.

 

בנוסף, הם גם תרגלו יותר את המשימה מרצונם לפני שנאלצו לבצע אותה בלחץ זמן – מה שמלמד שלרוח אסטרטגית יש גם השלכות חשובות על התרגול. אז איך עובד הלך הרוח האסטרטגי? פרופסור קרול דואק מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטנפורד שהיתה שותפה למחקר מסבירה "ישנן נקודות מפתח בכל עיסוק מאתגר המחייבות אנשים לצעוד אחורה ולהמציא אסטרטגיות חדשות. חשיבה אסטרטגית עוזרת להם לעשות בדיוק את זה".

 

בעוד רבים מתמודדים עם אתגרים גדולים בעסקים, פיננסיים ובחיים האישיים. החדשות הטובות הן שכל אחד יכול ליישם את התובנה מהמחקר באופן פרקטי בחייו. כאשר אתם מתקרבים לכל מטרה מאתגרת שאתם שואפים אליה, תשאלו את עצמכם: מה אני יכול לעשות כדי לעזור לעצמי (ו/או לאחרים)? האם יש דרך לעשות זאת אפילו טוב יותר? אם משהו שעבדת עליו לא הולך כל כך טוב אז קחו צעד אחורה ובדקו: האם יש גישה אחרת שאוכל לנסות כדי להשתפר? איך אני יכול לעשות זאת דיפרנט? כך תפתחו יכולת חשיבה אסטרטגית ובעזרתה לבנות מיינדסט של מצליחן!

 

יש לך מיינדסט של מצליחן? ניתן לאבחן זאת באופן מבוסס מדע ומדויק!

רוצים לזהות 49 דפוסי חשיבה אוטומטיים במוח באופן מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק?

רוצה לקבל 'אינטליגנציה התנהגותית' שתכווין אותך לפתח הלך רוח אסטרטגי?

רוצה ללמוד כיצד לבנות מיינדסט של מצליחן באופן שמותאם לך אישית ?

 
 

הירשמו לתהליך אימון אישי או עסקי (קואצ'ינג) ועשו שינוי מיינדסט של מצליחן

 

 

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט