קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

מה קורה כשדמוקרטיה נפגשת עם קואצ'ינג? בלוג אימון אישי פוליטי

הפוסט נכתב בתאריך 24 באוגוסט 2023, בשעה 8:32, על ידי עדי פרבר

דמוקרטיה לא שונה מאהבה, יחסים, כסף או כל נושא שאנחנו פוגשים בחיינו – אנשים דיפרנט תופסים אותה דיפרנט! אז מה זאת דמוקרטיה ואיך היא נתפסת שונה על ידי מדינות ואנשים שונים. ולמה מומלץ דחוף אימון אישי לפוליטיקאים?

 

הצעת חוק של אימון אישי לפוליטיקאים בארץ תעבור בכנסת? האם בג"ץ יאשר אותה? והאם הממשלה תקבל את פסילת בג"ץ? בלי לשים לב דמוקרטיה הפכה להיות הנושא הכי מדובר בחודשים האחרונים. אם פעם כולם דיברו על שלום ואף אחד לא דיבר על צדק. היום כולם מדברים על דמוקרטיה. ואף צועקים אותה כבר חודשים מתחת לחלון שלי על דרך השלום 🙂 אבל אין שלום. מה זה אומר "דמוקרטיה"? מסתבר שדברים דיפרנט לאנשים דיפרנט !

 

מהי דמוקרטיה? צורת ממשל שבה העם הוא הריבון. לא, ריבון זה לא שם חיבה של חברת הכנסת טלי גוטליב… אבל דמוקרטיה בהחלט מאפשרת "סאטירה" אז כדאי שתעלה מהר עונה חדשה (ואולי אחרונה) של ארץ נהדרת לפני שגם זה יהיה מחוץ לחוק. ריבון, זה אומר שהעם הוא זה שמחליט מי יהיה שליט, מה תהיה מדיניות המדינה ואיך היא תהיה מנוהלת.

 

למרות שעל פניו זה נראה רעיון פשוט, ישנם דרכים רבות ושונות להבין אותה. כמו שנגלה בכל תהליך אימון אישי, שלכל אחד מאתנו יש סט של אמונות ותפיסות מודעות ולא מודעות על כל נושא שמופיע בחיינו, כמו כסף, אהבה, משפחה, הגשמה ועוד. כך גם אנשים דיפרנט תופסים את הדמוקרטיה באופן דיפרנט. אנשים מכל רחבי העולם תופסים את הדמוקרטיה בצורה שונה, בהתבסס על הרקע שלהם, התרבות שלהם, והחוויות שלהם.

 
אימון אישי לפוליטיקאים?
 

הנה כמה דוגמאות לאופן שבו אנשים תופסים את הדמוקרטיה אחרת:

 

✊ בחלק מהמדינות, הדמוקרטיה נתפסת כצורת ממשל שמבטיחה זכויות אדם בסיסיות. זכויות אלה כוללות את הזכות לחופש ביטוי, הזכות להצביע, והזכות למשפט הוגן. הגנה על מיעוטים ושוויון. וכן, גם הזכות להפגין.

📋🖋 במדינות אחרות, הדמוקרטיה נתפסת כצורת ממשל שמאפשרת לאנשים לקחת חלק בקבלת ההחלטות. זה יכול להיעשות באמצעות הצבעות, משאלי עם, מעורבות בקהילה. כל אזרח בעל זכות הצבעה יכול להשתתף ולהצביע בכל דיון המתנהל על כל החלטה שלטונית.

💰 בחלק מהמדינות, הדמוקרטיה נתפסת כצורת ממשל שמבטיחה צמיחה כלכלית. זוהי כיוון שדמוקרטיה מעודדת תחרותיות, חדשנות, ויזמות, כל אלו גורמים לצמיחה כלכלית.

 

ומה קורה במדינה? אימון אישי לפוליטיקאים דחוף!

 

חצי עם טוען שהרפורמה תחזק את הדמוקרטיה, בעוד החצי השני רואה בזה הפיכה וסופה של הדמוקרטיה. הטענה של הקואליציה שרפורמה בבית המשפט תיצור גיוון ושוויון אינה מופרכת לטעמי. כל עוד הנתונים יראו שאין גיוון בחבר השופטים, זה בהחלט יהיה צעד דמוקרטי. לצערי אינני מאמין לכוונות של מובילי הרפורמה. הרי ברור כשמש שאנשים מסוימים ובראשם ראש הממשלה, מנסים לקדם את האינטרסים האישיים ואף הפליליים שלהם. כהרגלם, תוך כדי ניצול ורכיבה על ה"שד העדתי" והשכבות המוחלשות.

 

הטענה של האופוזיציה היא שמתן כוח בלתי מוגבל לרשות המחוקקת היא סכנה לדמוקרטיה, זה היגיון בריא. אין פה ימין או שמאל, וזה צריך להיות אינטרס משותף של כל אזרח במדינה. וכמובן הראשונים להיפגע יהיו דווקא מיעוטים ומוחלשים בחברה הישראלית. אז למה אני לא משתתף בהפגנות? כן, הרבה מופתעים. אחרי הכול הייתי פעיל במחאה החברתית ב-2011. וגם אנשים יוצאים מנקודת הנחה שבתור גיי, כחבר בקהילה הגאה, הצורך להגן על הדמוקרטיה הוא בסיסי. אז התשובה היא שגם אני תופס את הדמוקרטיה דיפרנט.

 

היחסים שלי עם הדמוקרטיה והקשר לקורונה, להט"ב וערבים ויהודים

 

בשבילי הדמוקרטיה בישראל הסתיימה כבר בתקופת הקורונה. בסגרים ובהגבלות שחווינו ללא שום צידוק רפואי. בכפיית חיסונים מפוקפקים עם תופעות לוואי מסוכנות. במעצרים, אף אלימים של אנשים שלא חבשו מסכה. בחוק הסמכויות האפל שמשום מה אף הוארך לאחרונה עד 15 בפברואר 2024. וכמובן אפליה על בסיס תו ירוק במקומות עבודה, תחבורה ציבורית ועוד. כמו בכל מדינה דיקטטורית, גם כאן התקשורת חטאה בתפקידה והעבירה מסרים מוכתבים אחידים והייתה לשופר.

 

השיח והפילוג היום על הרפורמה זהה בעיני לשיח שהיה בזמנו על הקורונה. אני שואל את עצמי איפה היו כל אלה שמפגינים היום בשם הדמוקרטיה? איפה היו המנהיגים שוחרי זכויות האדם שצעקו מהאופוזיציה נגד ההגבלות וחוק הסמכויות אותו הגדירו כמסוכן. אך ברגע שנכנסו לממשלת "השינוי" מיד יישרו קו כולל לא פחות מאשר שר בריאות מטעם מרץ. קולם לא נשמע והם לא פחות משאר שיתפו פעולה עם הדיקטטורה. אבל כאמור, כל אחד תופס דמוקרטיה אחרת.

 

בימים אלו, בזמן שאלה פוקדים את קפלן בכל מוצ"ש ומפגינים נגד הרפורמה המשפטית, הרפורמה האמיתית מתרחשת מתחת לרדאר של כולנו! ארגון הבריאות העולמי מקדם אמנה עם סעיפים מהשחורים בהיסטוריה האנושית בשם הבריאות, בלי ליידע לא אותנו ולא את מקבלי ההחלטות. הסכם שמעניק לארגון הבריאות הבינלאומי ריבונות וסמכות להכתיב מדיניות למרות שלא נבחר על ידי אף אחד. מה גם שעומדים בראשו מס' דמויות מפוקפקות במיוחד. מטרת האמנה היא לתת לארגון את הסמכות לטפל בזמן מגפה. כלומר, ארגון שלא קשור למדינת ישראל יוכל להכתיב על סגרים, חיסונים, מדיניות ועוד. דמוק-רע-טיה !

כשדמוקרטיה נכנסת לחדר האימון

 

השבוע חוויתי רגע מרתק באימון לשותפים עסקיים. מנכ"ל יהודי שמצא את עצמו בחודשים האחרונים מקדיש את כל הזמן שאין לו לטובת ההפגנות. ושותפתו, ערבייה נוצרייה, שמעדיפה לא להכניס את הנושא הפוליטי להתנהלות היומיומית בחברה. היא שיתפה שעם כל מה שהיא עברה כמיעוט במדינה – הנושא הזה של "דמוקרטיה" רגיש מדי. גם מגיע מאוחר מדי. התרגשתי איתה. הזדהיתי. כלהט"ב 🏳️‍🌈 שווה חובות אך לא שווה זכויות. במרום גילי, סורי – אני לא מתרגש מלשמוע על דמוקרטיה בישראל. ולא עובדים עלי האיומים לתרחישים גרועים יותר.

 

הדמוקרטיה היא צורת ממשל מורכבת, ואין דרך אחת נכונה להבין אותה. כמו כל דבר בחיים, יחסים, אהבה, עסקים, דמוקרטיות מאותגרות, הן מתקדמות, הן נכשלות, הן דוחפות קדימה וגם הולכות לאחור. נסכים שכולנו יכולים להרוויח מחיים בחברה דמוקרטית. אמיתית. בסופו של דבר הדמוקרטיה בישראל היא זאת שמאפשרת לנו לחיות במדינה חופשית, שוויונית, ומשגשגת. יחסית. אז לחיי הדמוקרטיה וחיים טובים יותר 🥂🙏

 

מה מניע את התפיסות והדעות שלך? ניתן לאבחן באופן מבוסס מדע ומדויק!

גלו 49 דפוסי חשיבה אוטומטיים במוח שמשפיעים עליכם באופן לא מודע?

קבלו 'אינטליגנציה התנהגותית' שתייצר מודעות עצמית אמיתית?

כל אחד יכול לבנות מיינדסט מנצח ולשפר את איכות החיים שלו !

 
 

הירשמו לתהליך אימון אישי לפוליטיקאים, בעלי עסקים, אמנים, יזמים ועוד

 

 

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט