קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

ספיישל בחירות: אימון עסקי לבעלי עסקים עם ציפי ליבני ויצחק הרצוג

הפוסט נכתב בתאריך 7 במרץ 2015, בשעה 15:16, על ידי עדי פרבר

ממשיכים בספיישל אימון עסקי בהשראת המתמודדים הבולטים במערכת הבחירות, בלי מילה אחת על פוליטיקה. אם אנחנו לא לומדים מהמנהיגים שלנו כיצד המדינה שלנו יכולה להיות 'דיפרנט' ו'בטר', אז לפחות נלמד מהם את אותם אלמנטים שהפכו אותם למצליחים בקריירה המקצועית פוליטית שלהם.

 

בפוסט הקודם כתבתי על משה כחלון והפעם על זוג הרבה יותר מחובר מאורלי וגיא, והצמד הכי לוהט מאז בראנג'לינה, ואפילו דץ ודצה…זה הזמן ללמוד אז מה עושה את הזוגיות העסקית של בוז'י הרצוג וציפי לבני, להצלחה.


 
אז מהם 4 הדברים שבעלי עסקים יכולים ללמוד מהזוגיות של יצחק הרצוג וציפי לבני?

1. win-win.

בכל מערכת יחסים בין שני בני אדם קיים משא ומתן, ובטח שאנחנו רוצים לייצר שיתוף פעולה עסקי. למשא ומתן יש כמה מודלים, כאשר האפקטיבי ביותר הוא ה-win-win. אני אדאג שהשותף שלי ינצח, כי אני יודע שאז גם אני אנצח. כך שאם לו יהיה טוב אז לי יהיה טוב, וכשהןא יהיה למעלה, כך גם אני. במודל כזה יתכן שגם ניאלץ לעשות ויתור כלשהו, למען השגת תועלת גדולה יותר משילוב הכוחות.

 

לבוז'י וציפי בהחלט יש מודל של win-win. הרי ליבני לבדה בראשות "התנועה" בקושי עברה את אחוז החסימה, לפי הסקרים. אך ברגע שחברה להרצוג היא הפכה את היוצרות והבטיחה לעצמה סיכוי גבוה לכהן ברוטציה כראשת ממשלה. היא מצידה מצליחה להביא לחיבור הזה ולהרצוג כ9-10 מנדטים ע"פ הסקרים, וזה ה-win שלו. ולסיכום, כמו שהם בעצמם אמרו כשהכריזו על האיחוד – "רק ביחד ננצח".

 

2. יצירת חזון משותף.

כשאנחנו חוברים יחד, גם אם זה לאופן זמני כמו שת"פ, אנחנו חייבים ליצור חזון משותף שיהיה גדול יותר ואחר מהחזון האישי שכל אחד מביא איתו. הוא כמובן צריך לבוא בהלימה עם הערכים והחזון הפרטי שלנו. אז לציפי יש את החזון שלה ולבוז'י יש את שלו, לפחות עד כמה שאפשר להבין מהפוליטיקאים שלנו. ועם זאת הם ביחד הם באו עם חזון חדש ומשותף: "אנחנו מציעים מודל מנהיגותי מסוג אחר, של הנהגה משותפת", וכמובן "רק לא ביבי".

 

החזון הזה בדומה לחזון העסקי שלנו, זה משהו שאנשים אחרים מתחברים אליו. הוא מפעיל אצלנו את הכפתור האישי והרגשי, שהוא זה שמשפיע בכל קבלת החלטה, החל מרכישה ועד הצבעה בקלפי. במקרה של הזוג שלנו, הוא הפיח בחלק מהעם רוח עזה של תקווה.

 

3. אחד משלים את השני.

כמו בכל זוגיות, שני החלקים צריכים יחד ליצור את השלם. ולכן שני הצדדים צריכים להשלים אחד את השני. בוז'י הרצוג מגיע עם תדמית מנומסת, אליטיסטית, אפילו קצת חנונית. ליבני מגיעה עם תדמית של אישה חזקה וכוחנית, שימו לב שהיא גם זאת שלובשת את מכנסיים. השילוב הזה בין השניים איפשר את המיתוג מחדש של מפלגת העבודה, שפתאום הפכה למפלגת מרכז וקוראת לעצמה ציונית. אגב, שמתם לב לצבעים של 2 המפלגות? הכחול של התנועה והתכלת של העבודה. גם הם משתלבים טוב.

 

גם בזוגיות אנחנו לא צריכים לחפש מישהו שיהיה דומה לנו, אלא כזה שישלים אותי. מערכת יחסים כזאת מבטיחה השראה והתפתחות אישית. בשת"פ עסקי אני ארצה לחבור למי שיש לו חוזקות שונות משלי, שכל אחד יוכל לתרום ערך מוסף לשני. כשהוא משלים אותי, אז אנחנו גם לא תתחרה על אותם לקוחות אלא נגדיל את הקהל שחלקו יתחבר אלי וחלקו לשותף שלי.

 

4. הדינמיקה.

אצל לפיד ובנט היתה במערכת הבחירות הקודמת דינמיקה של "אחים", ואצל הרצוג ולבני זאת ממש זוגיות. לבני עצמה אמרה את זה כשהשתתפה ב"מצב האומה". היא קוראת לו "הרצוג", בעוד הוא דווקא קורא לה "ציפי". הוא גם הכריז ש"אמר לאשתו שבסוף השבוע הוא הולך להשקיע בציפי לבני". שניהם משדרים לפחות הערכה, כבוד הדדי, ואפילו חיבה. הם חולקים יחד במות ומהנהים אחד לשני בשביעות רצון, מחייכים, מקשיבים זה לזה, לפעמים אפילו ממש משלימים אחד לשני את המשפט.

 

דינמיקה טובה היא תנאי בסיסי בכל זוגיות או שיתוף פעולה עסקי, כמובן שדינמיקה ניתנת ללמידה ויכולה להיווצר באמצעות קואצ'ר מומלץ ומקצועי. אז אז אלו האלמנטים לזוגיות מוצלחת שלמדנו מליבני-בוז'י, ואם זה יבוא לידי ביטוי בקלפי נחיה ונראה. ובפוסט הבא בסדרה נבדוק לא אחר מאשר את בנימין נתניהו, אותו ולא את הבית שלו.

> לפוסט הבא בספיישל בחירות על ביבי נתניהו, לחץ כאן

> לפוסט הראשון בספיישל בחירות על משה כחלון, לחץ כאן

 אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

 אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיותעלצ

3 תגובות ב- “ספיישל בחירות: אימון עסקי לבעלי עסקים עם ציפי ליבני ויצחק הרצוג

  1. Pingback: אימון וליווי | עדי פרבר DIB

  2. Pingback: אימון וליווי | עדי פרבר DIB

  3. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט