קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , , , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

ספיישל בחירות: אימון עסקי לבעלי עסקים מממשה כחלון

הפוסט נכתב בתאריך 5 במרץ 2015, בשעה 12:26, על ידי עדי פרבר

אמנם עוד לא יצא לי לאמן פוליטיקאים, אבל כן יש לי ניסיון עשיר באימון עסקים קטניםאמנים, ואנשי תקשורת. בתהליכי האימון למדתי שאותם עקרונות הצלחה עובדים בכל תחום ותעשיה, ותמיד המכנה המשותף יהיה גדול מהשונה. לכן החלטתי לכבוד הבחירות שבפתח, לכתוב לכם ספיישל אימון עסקי בהשראת המתמודדים הבולטים במערכת הבחירות. ובפוסט היום נעשה יחד אימון עסקי עם הפוליטיקאי שהכריז שהוא מקים מפלגת מומחים, משה כחלון.

 

אנשים נוטים לקשר את תחום המומחיות לתחומי הטיפול למיניהם. כולנו יודעים שכשיש לנו בעיה רפואית, אנחנו רוצים שיפנו אותנו לרופא מומחה. אבל תחום המומחיות נמצא בכל תחום, ולא סתם אומרים מומחה בתחומו. להיות מומחה כבעל עסק, באופן אוטומטי ממתג אותי כאוטוריטה בתחומי ומביא את העסק שלי להצלחה. ומשה כחלון הוא באמת דוגמה מצויינת למומחה. אם זה ישרת אותו בקריירה הפוליטית? ימים יגידו. אבל שימו לב לנתון מעניין מסקרים מוקדמים שנערכו על תיפקוד המועמדים השונים. כחלון נתפס כאחד המתמודדים שמתפקדים לשביעות רצון הציבור, ולא פעם אף כבש את המקום הראשון. איך זה יתכן אם באותו זמן הוא לא כיהן בממשלה, חבר בכנסת, ולמעשה לא תיפקד בשום תפקיד ציבורי. בינינו, אנשים אפילו לא באמת מכירים אותו. אז איך הוא עשה את זה?

5 דברים שבעלי עסקים קטנים יכולים ללמוד ממשה כחלון
אז מהם 5 הדברים שבעלי עסקים יכולים ללמוד ממשה כחלון?

 

1. אמונה חזקה וסוחפת.
למשה כחלון יש אמונה חזקה שאיתה הוא סוחף אחריו אנשים והיא האג'נדה החברתית-כלכלית. אגב, היעדר אמונה ברורה כזאת היא בדיוק הבעיה של הימין והשמאל היום. אנחנו בעידן בו הליכוד החליט על מהלך ה"ההתנתקות", בעוד העבודה הפכה ל"ציונית". יותר מזה, כחלון במהלך שיחזק או ינכס לו את האמונה, מעיד שהוא עזב את הליכוד בגלל שהמפלגה זנחה את ההיבט החברתי.

 

גם כל עסק צריך שתהיה לו אמונה משלו! האמונה הזאת היא תמיד אמת שגדולה יותר מהמוצר שאני מוכר, ושאליה אנשים יתחברו. כי אנשים לא באמת קונים את המוצר, הם קונים את ה'דיפרנט' שלי שאליו הם מתחברים. בתהליכי האימון העסקי אני עוזר לבעלי עסקים למצוא את אותה אמונה, שצריכה להיות מדוייקת, אותנטית, וכמובן להתחבר לאנשים שהם הלקוחות הפוטנציאלים שלי. הבידול הזה, הוא אולי אחד המאפיינים החשובים שהופכים בעל מקצוע למומחה. ובדוגמה האישית שלי, האמונה היא שמה שאחר בכל אחד מאתנו הוא היתרון שלנו להצלחה.

 

2. מסר אחד ממוקד.
כחלון חוזר בכל הזדמנות על מסר אחד ממוקד של יצירת אופק כלכלי וחברתי חדש ומתן הזדמנויות. הוא אפילו פונה לקהל יעד ספציפי, לצעירים (שיצליחו ללמוד ולהתפרנס בכבוד), ולמבוגרים (שיצליחו להזדקן בכבוד).

 

ברגע שאנחנו כבעלי עסקים מצאנו את ה'דיפרנט' שלנו, חשוב להקפיד להיות ממוקדים ולהעביר מסר אחד ברור. תיזהרו מלזגזג או לבלבל את הקהל שלכם. אני צריך לתקשר את אותה אמונה ולהביא אותה לידי ביטוי בעקביות, כדי שאנשים יבינו את הייחודיות שלי ואת הפתרון המדוייק שאני מציע. שיגידו את השם שלי ומיד ידעו מה אני עושה. לכן, אני מדבר תמיד על כך ש- different is the NEW better ואנשים מזהים אותי ואת העסק שלי עם המסר הממוקד הזה.

 

3. מבוסס עשייה – עדויות.
משה כחלון מבסס את כל מסע הבחירות שלו על הוכחה חברתית (עדויות) אחת, והיא הרפורמה שהוא עשה בסלולר. אין אחד במדינה שלא מזהה את כחלון עם אותה עשיה, ואנחנו גם מקבלים תזכורת עליה בכל פעם שמגיע החשבון החודשי של הסלולר. גם כבעלי עסקים חשוב לעשות שימוש בעדוית ובהוכחות החברתיות שעומדות לרשותנו, כדי להגיע להצלחה עסקית. לשם כך ניתן לעשות שימוש בסיפורי הצלחה, מכתבים של לקוחות, עדויות מצולמות, כתבות מהתקשורת, ראיונות, תמונות, וסרטונים. אצלי באתר תמצאו את כל זה ושלל המלצות לתהליכי אימון אישי או עסקי איתי או לקוחות שמספרים שאני מאמן מומלץ.

 

4. שם ממותג.
שימו לב שבמשך זמן ארוך כחלון רץ לבחירות בלי שם, מפלגה, או אג'נדה (אלא רק עם עתיד, תקווה, וחלום). רק לאחרונה בחר כחלון לקרוא ל"מותג" (למפלגה) שלו בשם כולנו. אפשר להגיד כל מיני דברים על השם, אבל הוא בהחלט משרת ומעביר את האמונה והמסר.

 

בעלי עסקים עושים 2 טעויות בהקשר הזה. הראשונה, שהם בכלל לא מגיעים לשלב הזה ולא מבינים את החשיבות שלו. והטעות השניה הנפוצה היא בעלי עסקים שבוחרים שם ממותג בשלב מוקדם מדי. בחירת שם למותג שלי מתוך העדפה אישית, להבדיל מתהליך עסקי נכון ומדוייק, מפספס את המטרה. רק שכבר יש לי אמונה שגדולה ממה שאני מוכר, שאני מעביר מסר ממוקד, ושיש לי הוכחות חברתיות. זה הזמן למצוא שם למותג שלי.

 

5. לדבר עם קהל.
השלב החמישי והאחרון בדרך להצלחה הוא כמובן חשיפת המותג שלי. שימו לב שכחלון לא עסוק בפריימריז, הוא גם לא הולך לשוק הכרמל לדבר עם אנשים אחד אחד. הוא פשוט עובר עשרות כלי תקשורת שונים בשבוע, משתתף בכנסים בכל הארץ, וכמובן גם משתמש במדייה חברתית. כחלון יודע מה שאנחנו כבעלי עסקים צריכים להבין, שזה תהליך שלוקח זמן. אם אני רוצה יותר פעילות בעסק שלי ולהגדיל את כמות הלקוחות שלי, אני צריך לדבר עם כמה שיותר אנשים בו זמנית. אני צריך לייצר חשיפה שתגיע לכמה שיותר קהל על מנת שאוכל לשכנע ולמכור.

 

לכן מאוד חשוב לנו בעלי העסקים בכל התחומים לדבר מול קהל (הרצאות, וובינרים, כנסים), להיחשף ברשתות חברתיות, ולהשתמש בוידאו לשיווק העסק. שני דברים שלא פשוטים לבעלי עסקים ועם זאת בהחלט פתירים ונרכשים, ובעזרת ליווי ואימון מקצועי אפשר לרכוש את המיומנויות ולהיפטר מהחסמים.

> לצפיה בפוסט הבא בספיישל בחירות, על בוז'י הרצוג וציפי ליבני, לחץ כאן

 אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

 אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

תגובות על “ספיישל בחירות: אימון עסקי לבעלי עסקים מממשה כחלון

  1. Pingback: אימון וליווי | עדי פרבר DIB

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט