קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

בשביל לשבור את הקונספציה צריך לחשוב דיפרנט

הפוסט נכתב בתאריך 27 ביוני 2024, בשעה 8:08, על ידי עדי פרבר

 

כולם רוצים שהאשמים על המחדל הנורא של השביעי באוקטובר יקחו אחריות. אבל הם מצידם מאשימים את הקונספציה. כולם מדברים "עליה" כהאשמה באובדן הגדול שחווינו ולנסיבות חיינו המצערות בחודשים האחרונים. אז יצאתי לחפש אותה! 🙂 מה זאת קונספציה? תפיסת עולם, הדרך שבה אנחנו רואים את העולם. היא מורכבת ממערכת העמדות, התפיסות, הפרספקטיבות וההערכות המנחות את האדם ביחסו לעולם. וכן, גם בתפסיה העצמית.

 

כמו לכל דבר, אנחנו בני האדם מתרגלים מאוד מהר. כך שקונספציה שאנחנו סוחבים איתנו לאורך זמן הופכת להיות ודאית ומגובשת. אז אנחנו מאמצים אותה כאמונה, שזאת התחושה שאנחנו יודעים משהו בודאות. מתוך המקום המגובש הזה אנחנו לא פתוחים להתחדשות והכלה של אפשרויות ודעות אחרות. בשלב הזה כל אחד הופך להיות שבוי בקונספציה וזאת הופכת להיות נקודת עיוורון בהסתכלות ובהתנהלות שלנו.

 

קונספציה יום כיפור ועד חרבות ברזל

 

בתחילת שנות ה-70 גובשה בצה"ל קונספציה, לפיה מצרים לא תפתח במלחמה נגד ישראל לפני שתשיג מערכות נשק מסוימות. וגם שסוריה לא תצא למערכה ללא מצרים. קונספציה שהתבררה כשגויה עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, ושעליה החברה הישראלית שילמה מחירים כבדים. 50 שנה אחרי ב-7 באוקטובר הסתבר שלא למדנו כלום ושוב קרסו כל הקונספציות. הקונספציה שחשוב לחזק את החמאס או שחמאס מעוניין בהרגעת השטח היו הרסניות. במקביל הטראומה של השביעי באוקטובר גרמה גם לקונספציות שונות משמאל לקרוס.

 
 
לשבור קונספציה אישית שלנו במוח בעזרת אבחון אישיותי של דפוסי חשיבה
לשבור את ה קונספציה – שינוי תפיסת עולם כחלק מרכזי בתהליך אימון
 

צריך להבין שכשיש לנו קונספציה זה אומר שאנחנו מתנהלים לאורה. כמו פילטר ייחודי לכל אחד ואחת מאתנו שדרכו אנחנו מתבוננים על האתגר או ההתמודדויות שלי. אנחנו רואים, ניגשים, חווים, בוחרים ומתנהלים מתוך הקונספציה שלנו. כל הדרכים, הכלים, הפתרונות, התכניות והפעולות שאני בוחר לעשות או לא לעשות – כולם נבחרים בהתאם לקונספציה שלנו. בשנים הארוכות שקדמו לאירועי הטבח ב-7.10. ההחלטות המדיניות, איסוף המודיעין, החלטות מבצעיות ואסטרטגיות של צה"ל וראשי אמ"ן – כולם היו מבוססים על קונספציה שגויה.

 

כאמור, בחודשים האחרונים כולנו כחברה וכל אחד מאתנו ללא יוצא מן הכלל משלמים את המחירים הכואבים של קונספציה לאומית שגויה. אם רק כל האנשים והגורמים שאחראים על ביטחוננו האישי, היו פתוחים ומוכנים לקבל עוד אפשרויות ותרחישים… תארו לכם עד כמה יכל היה להיות עכשיו דיפרנט! אך בעוד את העבר לא נוכל לשנות, באחריותנו לוודא שמבעד לקונספציות הנשברות תצמח אלטרנטיבה ודרך אפקטיבית יותר. ושנהיה עירניים לעולם לא ליפול יותר למלכודות של קונספציות.

 

זהירות: קונספציה שבירה

 

גם כאינדיבידואלים אנחנו נוטים לאמץ קונספציות, במודע או לא במודע. המוח שלנו מתעצב על דפוסי חשיבה אוטומטיים שדרכם הוא מעבד את המידע מבחוץ, מתבונן על המציאות ובוחר כיצד לפעול. ב-95% מהזמן ההתנהגות והתגובות שלנו הינם אוטומטים. לכן גם בחיים האישיים שלנו מומלץ לכל אחד לבחון ולהיות מודע לקונספציות האישיות שלו. רק אם נשנה את הקונספציה נוכל להשיג תוצאות חדשות וטובות יותר בכל תחומי החיים.

 

כל עוד אדם לא מבין שהוא שגוי בקונספציה שגויה הוא לא באמת יוכל לעשות שינוי בחיים. גם בעזרת בתהליך אימון אישי או תהליך אימון עסקי. זאת הסיבה שבשיטת האימון שפיתחתי DIB מתחילים באופן מידי בחשיפה של קונספציות. בעוד אצל כל קואצ'ר או מטפל שלב האבחון מתרחש לאורך סדרה של מפגשי אימון או טיפול. בשיטת DIB נחשוף אותם כבר בפגישת אימון הראשונה באופן אובייקטיבי ומדויק. קחו בחשבון שאבחון קונספציות אישיות דורש מקצוענות ללא פשרות.

 
קונספציה
לשבור קונספציה אישית שלנו במוח לטובת שינוי ופריצת דרך

איך לחשוף את קונספציה בחיים האישיים שלנו?

 

קחו בחשבון שאנשי מקצוע כמו מאמנים אישיים, מאמנים עסקיים ויועצי קריירה מוטים בעצמם. זאת מעצם היותם בני אדם. כך שהם ניגשים למתאמן או למטופל עם קונספציות אישיות ומקצועיות משלהם. לא פעם הם מפתחים קונספציות שגויות על המטופלים או המתאמנים שלהם. במקרים אחרים הם כופים את הקונספציות האישיות שלהם. בכך פוגעים בהצלחת תהליך שינוי. הייתם פעם בתהליך אימון אישי או תהליך אימון עסקי והרגשתם תקועים? ש"זה לא עוזר"? זוכרים את תחושת התסכול שלכם? אני אספר לכם סוד, גם המטפל או המאמן היה מתוסכל באותה מידה.

 

זאת הסיבה שאני קואצ'ר יחיד (ומיוחד) בישראל שעובד דיפרנט! למפגש אימון אישי או עסקי ראשון איתי מגיעים לאחר רכישה וביצוע של אבחון קואצ'ינג מהפכני שהבאתי לארץ. באמצעות שאלון אונליין מבוסס מדעי המוח ופסיכולוגה התנהגותית ובשילוב בינה מלאכותית. המערכת הטכנולוגית שלנו חושפת את הקונספציות של האדם במוח על גבי מפת דפוסי חשיבה אובייקטיבית ומדויקת. מפה המשקפת מיינדסט ומזהה 49 דפוסי חשיבה אוטומטיים המהותיים להתנהלות היומית שלנו, בעבודה ובחיים האישיים.

 

את תוצאות האבחון שלכם ינתחו צוות מומחים בינלאומי שכולל מאמנים אישיים, מטפלים, פסיכולוגים מאמנים עסקיים, יועצי קריירה ועוד. אני איש המקצוע היחיד מישראל עם הכשרה מתאימה ושחשוף לתוצאות. בפגישת אימון חד-פעמית אני משקף את הקונספציות האישיות, הפילטרים דרכם אתם חווים את המציאות. כל אחד ואחת בדרך דיפרנט. אחרי אבחון מאות אנשים בשנים האחרונות אני יכול לשתף אתכם שאין 2 מפות זהות!! כל אדם הוא שונה. כך שכל מפה היא ייחודית.

 

להיות שבוי בקונספציה – או לעשות את הדיפרנט?

 

בעקבות פגישת האימון תהיו מודעים לקונספציות האישיות שלכם. תפיסות העולם השונות והמוטות במוח. כל המקומות והדרכים אליהם תפנו באופן לא מודע ואוטומטי שוב ושוב. נחשוף את נקודות העיוורון, כל אותם אפשרויות ודרכים שאותם אתם מפספסים. שוב ושוב. מתוך המקום הזה אני מטווה דרך אפקטיבית ומותאמת אישית לכל אדם, על מנת שיצליח להגשים את הרצונות והמטרות שלו בכל תחום. מפה אפשר להמשיך עבודה עצמאית, בליווי שלי או עם איש מקצוע אחר. העיקר, לשנות את הקונספציה האישית.

 

בשיטת DIB אנחנו בוחרים לקחת אחריות על הקונספציות שלנו! אחרי שחשפנו אותם, אנחנו מודעים אליהם ומבינים את המחירים וההשלכות שלהם. אנחנו מתאמנים על שינוי דפוסי החשיבה על מנת ליצור שינוי חיובי ואפקטיבי בחיינו. כל עוד אני מאשים את הקונספציה, אני לא אקח אחריות. בדיוק כמו שלא נאשים את המוח על ההרגלים המחשבתיים שלו. האשמה זה ההיפך מאחריות. נקבל כלים של אימון מנטאלי ללקיחת אחריות על הקונספציות וההרגלים האוטומטיים. במקום שהמיינד ישלוט עלי. אני זה שלוקח שליטה על המיינד.

 

לזהות קונספציות לא מודעות בעזרת אבחון דפוסי חשיבה אוטומטיים במוח!

רוצה לקבל מידע התנהגותי מבוסס מדע שיאפשר לך לשנות ולשבור קונספציה אישיות מגבילות?

רוצה להבין מה מניע את ההתנהגויות שלך כדי למנוע מחדלים אישיים, מקצועים ו/או עסקיים?

רוצה לקבל הכוונה וייעוץ מדוייק ללקיחת אחריות אשיית ולעשות דיפרנט בחיים?

 
 

הירשמו לתהליך אימון אישי או/ו עסקי עם עדי פרבר 1X1

 

 
 

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט

דילוג לתוכן