קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

7 כלים דיפרנט שיעזרו לך להתמודד עם כל משבר בחיים

הפוסט נכתב בתאריך 29 בנובמבר 2023, בשעה 8:00, על ידי עדי פרבר

בזמני משבר אנחנו נדרשים לחוסן נפשי על מנת להתמודד באפקטיביות עם האתגרים והשינויים שאנחנו חווים בחיינו. ריכזתי לכם 7 כלים של אימון אישי שיסייעו לכל אחד להיטיב ולחזק את עצמו בעזרת תירגול והטמעה.

 

לפני שנסתייע במגוון כלים להתמודדות עם משבר, השלב הראשון תמיד יהיה קבלה. כמו שקבלה עצמית היא שלב בסיסי לכל תהליך שינוי. כך גם היכולת שלי לקבל, למרות ועל אף הכל, את הנסיבות החדשות איתם אנחנו מתמודדים היא קריטית. לקבל שהם חלק מהמציאות שלנו נכון לעכשיו. קבלה מאפשרת לשחרר מחשבות שמייצרות התנגדות מול המשבר, כמו "אם היה אפשר לחזור לאיך שהיה קודם". או מחשבות של הלקאה עצמית כמו "למה עשיתי ככה". אלו מחשבות שתוקעות אותנו נפשית ופיזית, ומחבלות ביכולת שלנו להתמודד ולנהל את המשבר.

 

בשביעי לאוקטובר כולנו ללא יוצא מן הכלל נקלענו למשבר קולקטיבי. בהשראת מפגשי קואצ'ינג בזמן מלחמה כתבתי בלוג שהוא פסיפס של החברה הישראלית כפי שהשתקף לי מתוך עשרות האנשים שאני מלווה ומאמן. בבלוג המשך כתבתי על כך שכל אחד מאתנו מגיב ומתמודד דיפרנט מול אותם נסיבות. מתוך ההבנה שמשברים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כל אחד ואחת מאתנו, ושהם אינם בשליטתנו. מה שנוכל זה לפתח חוסן נפשי, אולי המצרך המבוקש בימים כתיקונם. שיעזור לנו להתמודד באפקטיביות. מאחר ופיתוח חוסן נפשי דורש אימון ותרגול, הכנתי לכם 7 כלים מתוך אימון אישי להתמודדות עם משבר חיים.

 

7 כלים להתמודדות עם משבר מתוך אימון אישי לחיים:

 

1. לאפשר לעצמי לראות גם את מה ש'כן טוב'

 

אין ספק שזאת אחת התקופות היותר קשות ומצערות שחווינו. יחד עם זאת גם בימים הכי חשוכים יש לזכור, חשיבה חיובית היא קריטית ובעלת אינסוף תועלות עבורנו. בעזרתה נוכל להוריד את רמת הסטרס, לחזק את הביטחון שלנו ולפתח מיומנויות התמודדות אפקטיביות. מה 'לא טוב'? זה ברור מאליו. גם למיינד שלנו אין צורך במאמץ כדי להתמקד שם. אבל מתי בפעם האחרונה שאלתם – מה 'כן טוב' למרות ועל אף המשבר? כוונו את המוח שלכם לראות גם את הדברים החיוביים, אני קורא להם פלוסים, גם אם הם "קטנים" הם לא מובנים מאליהם.

 

2. לחזק את האופטימיות ולראות תרחישים חיוביים

 

אופטימיות היא גם חלק מחשיבה חיובית ומתייחסת לראייה עתידית שלנו. נטייה של רבים היא לראות באופן אוטומטי ומוטה רק תרחישים עתידים שליליים. זאת הטיה במוח שנקראת בקרת איכות וככל שדפוס זה דומיננטי יותר במוח של אדם, כך הוא יראה רק את כל מה שהולך להשתבש למרות שברור שזה לא התרחיש האפשרי היחידי. בעולם מלא דיסאינפורמציה של מידע כולנו צריכים להיות זהירים יותר. אף אחד מאתנו לא נביא ולא יודע מה באמת יוליד יום… מה אנחנו כן יודעים? אופטימיות היא משאב ששומר על החוסן האישי שלנו ומוריד את רמת הסטרס. כדי לחזק את אופטימיות יש לאתגר את התרחישים השליליים ולפקפק בהם, להיפטר מחשיבה קיצונית ובכך לאפשר הסתכלות על עוד אפשרויות וביניהן חשיבה אופטימיות.

 

3. לשמור על הרגלים מנצחים יומיומיים

 

הרגלים מנצחים יומיומיים בימי שגרה הם בעלי שלל תועלות חיוביות. על אחת כמה וכמה כדאי לשמר אותם גם במשבר, גם אם בהתאמה ומינון שונה. שמירה על הרגלים מייצרת תחושת ודאות ושליטה ומחברים אותנו לסנטר, כל אלו חיוניים לתפקוד ולהרגשה שלנו בימים של אי ודאות. אימוני כושר, ניהול יומן, תירגול של יוגה או מדיטציה, כתיבה יומית, ועוד אינסוף הרגלים ישמשו כעוגן עבורנו בימים בהם הכל מרגיש לא יציב. התחייבו להרגלים שלכם והתמידו בהם גם כשהמוטיבציה חלשה, כי המוטיבציה תתגבר דווקא תוך כדי ההיצמדות להרגלים המנצחים שלכם!

 

כלים להתמודדות עם משבר בחיים – לגזור ולשמור

 
7 כלים להתמודדות עם משבר בחיים בעזרת אימון אישי מנטאלי
7 כלים אימון אישי להתמודדות עם משבר בחיים

4. להיות בסביבה מחזקת ונותנת השראה

 

אנשים רבים נוטים להיות מושפעים מהסביבה הקרובה שלהם. בימי משבר חשוב לוודא יותר מתמיד שהסביבה שלנו היא סביבה חיובית – כזאת שמכילה אותנו, קשובה אלינו, מחזקת ואפילו מעוררת השראה. נסו להימנע מלהיות בסביבה של אנשים שליליים, או מלהתמקד בקשרים עם קונפליקטים מרובים. הקיפו עצמכם באנשים שיש לכם איתם תקשורת בריאה ומקדמת. מצד אחד, אנשים שיהיה לכם נעים להיות קשובים למחשבותיהם ורגשותיהם, ומצד שני שגם הם יאפשרו מקום שבו גם אתם תוכלו לשתף ולפרוק. מערך תמיכה הדדי הוא בסיס חשוב למערכות יחסים, בפרט בזמני משבר.

 

5. לעשות דברים שאוהבים ו/או שמרגיעים אותך

 

גם בימי שגרה רבים לא מקדישים זמן לדברים שהם אוהבים/שמרגיעים אותם. איזה אבסורד, הרי עיסוק בדברים שאנחנו אוהבים מחבר אותנו לעצמנו וגם מטעין את האנרגיה האישית. אנשים מתקשים לתעדף ולהקדיש זמן לדברים שעושים להם טוב. חלקם עסוקים במרדף של הקריירה על חשבון הצרכים האישיים שלהם. אחרים בעלי הערכה עצמית נמוכה שאחד הסממנים זה הקושי להשקיע ו/או להיות עם עצמי. דווקא בזמן משבר, לעיתים מתפנה לנו יותר זמן מבשגרה ולכן זאת הזדמנות, ללמוד לשים גבולות להסחות דעת ולהחזיר את הפוקוס אלינו.
זה לא חייב להיות משהו עמוק ומרשים, העיקר שירגיש לכם טוב וישפר חוויה.

 

6. לקחת אחריות ולעשות את מה שצריך, לא לחשוב

 

ראשית, כדאי למגר חשיבת יתר שלעולם אינה תורמת לתחושה של התקדמות ומשמעות. על אחת כמה וכמה בזמנים קשים. לעומת חשיבת היתר שתוקעת אותנו בקושי, העשיה דווקא משחררת 🙂 עשיה מייצרת הרגשה טובה, תחושת משמעות והתקדמות וחוויה של תיפקודיות. לעיתים אף האימפקט שלה עלינו מידי. אני יודע שזה מרגיש לחלקנו כאילו העולם נעצר, אבל עם כל הצער שבדבר, לחיים תמיד יש נטייה להמשיך, ולכן זה גם יהיה הדבר הכי בריא עבורך. קחו אחריות על המשרה שלכם, על העסק שלכם, על הילדים שלכם. עשו מה שצריך והפגינו מנהיגות אישית – זה יעשה טוב לכם וגם לאלו סביבכם.

 

7. קשה לעשות? התמקדו ב-20% שיביאו 80%

 

חוק פארטו מסייע לנו בימי שגרה על מנת להתמודד עם עומס, לתעדף ריבוי משימות וכדומה. גם ברגעי משבר כשאנחנו חווים חוסר במוטיבציה להניע את עצמנו, החוק הזה יעזור לכם להתנהל באפקטיביות ולנתב משאבים למקומות נכונים. בעזרת החוק שאומר להתמקד ב-20% מהפעולות שיצרו 80% תוצאות רצויות, נוודא שגם במשבר נשמור על עשיה, בשביל הנפש ומתוך המחוייבוית שלנו. שנעשה זאת מתוך מיקוד בדברים שבאמת חשובים ושמקדמים אותנו, ועל הדרך גם נקבל את האימפקט החיובי של עשיה וחיזור המוטיציה. יחד עם זאת נעשה זאת באופן הדרגתי ובריא ביחס שמתאים למגבלות המשבר.

 

אפילו אם תבחרו שניים מהטיפים ותתאמנו עליהם החל מ ה-י-ו-ם כבר תרגישו הקלה מידית מול ההתמודדות עם המשבר. חלקם יעניקו לכם הקלה מידית ורגעית שתאפשר להתנהל בתוך תנאי משבר בצורה אפקטיבית יותר. אחרים הם מיומנויות שתוכלו לפתח בעזרת אימון ותרגול ובכך יהפכו להיות חלק מהמשאבים האישיים שלכם. הם יהיו נגישים לכם בכל רגע נתון ובכל התמודדות. אחד הדברים החשובים בצמיחה מתוך משבר זה למצוא משמעות לחוויה. היכולת שלכם להתחזק ולגדול כאדם מתוך משבר זה חלק בלתי נפרד מזה.

 

רוצה לאבחן דפוסי חשיבה אוטומטיים במוח להתמודדות עם משבר?

לקבל מידע התנהגותי על איך להתמודד משברים באופן שמותאם למוח שלך באופן אישי?

להבין מה מניע את ההתנהגויות שלך באופן מבוסס מדע ואובייקטיבי כדי לאפשר עוד דרכי פעולה?

לקבל הכוונה וייעוץ מדוייק לפיתוח חוסן נפשי מול התמודדויות החיים השונות?

 
 

הירשמו לתהליך אימון אישי או/ו עסקי עם עדי פרבר 1X1

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט