קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

ספיישל בחירות: אימון עסקי לבעלי עסקים ביבי נתניהו

הפוסט נכתב בתאריך 8 במרץ 2015, בשעה 10:54, על ידי עדי פרבר

רגע לפני הבחירות מגיע הפוסט האחרון בספיישל אימון עסקי בהשראת המתמודדים הבולטים במערכת הבחירות, בלי מילה אחת על פוליטיקה! והפעם על על השליט הבלתי מעורער שלנו, ביבי נתניהו. זה שבתחילת דרכו, חוזקתו המובהקת היתה ביכולת המרשימה שלו לדבר מול קהל ובעמידה מול המצלמה. ועם זאת, בשנים האחרונות הוא דווקא ממעט לדבר אלינו העם. לא שזה עצר מבעדו לפלס את דרכו לנאום בקונגרס ארה"ב.

 

אז אין ספק שביבי הוא דמות פוליטית שנויה במחולקת, אהובה על ידי חצי עם ושנואה על ידי החצי השני. ועם זאת, באימון כמו באימון – על עובדות לא ניתן להתווכח. והעובדה היא שאם גם הפעם יבחר נתניהו לראשות הממשלה, הוא יעקוף את בן גוריון ויזכר כראש הממשלה בעל הכהונה הארוכה ביותר. כך שלגבי היותו מצליחן בתחומו אין ספק, אז לפחות נלמד ממנו את האלמנטים שיכולים לעזור גם לבעלי עסקים להגיע להצלחה עסקית. הנחת היסוד היא שעקרונות ההצלחה זהות פיתוח קריירה מקצועית בכל תחום, בתחומי האמנות השונים, ובאימון עסקים קטנים.

5 דברים שבעלי עסקים קטנים יכולים ללמוד מביבי נתניהו

אז מהם 5 הדברים שבעלי עסקים יכולים ללמוד מביבי נתניהו?

1. עמידה מול מצלמה.

ביבי מכיר את המצלמה היטב ומודע אליה באופן החיובי של המילה, כלומר יודע להשתמש בה לטובתו. העובדה היא שבסקרים בנושא אמינות הוא לא מצטיין, ועם זאת נקודתית בכל נאום שלו הוא משכנע. איך זה קורה?

 

ביבי עושה שימוש בשפת גוף משכנעת – החל מיציבה טובה, שימוש חד בידיים, ומבטים שתומכים בהופעה הטלוויזיונית שלו. הוא דואג לחזרתיות במסרים שלו, שם דגשים מקדמים במשפטים, והשימוש בקול שלו מדוייק (לא גבוה מדי או חלש). בסך הכל הוא משדר ביטחון, עוצמה, תחושה שיש על מי לסמוך.

 

אנחנו בעלי העסקים לא שחקנים, בדיוק כמו שביבי לא בוגר בית צבי. ועם זאת את המיומנות של עמידה מול מצלמה בהחלט ניתן לרכוש ולשכלל עם הניסיון. השיווק בוידאו הוא אחת הדרכים היותר אפקטיביות לחבר אלינו קהל, ומומלץ לעשות שימוש ביוטיוב או בפלטפורמות וידאו אחרות למינוף העסק שלנו.

2. הכנה לראיונות.

ביבי מגיע מוכן לראיונות ולנאומים שלו. הוא תמיד מצוייד בנאום אפקטיבי שמפשט מושגים או רעיונות מורכבים, וממחיש אותם בדוגמאות מאוד ברורות גם לצופה הפשוט. הוא גם נוטה להגיע מצוייד באביזרים שיתמכו בו ובהעברת המסר שלו, כמו שקף של מצגת, תרשים, או מפה.

 

אחת השגיאות הגדולות שבעלי עסקים עושים כשהם מדברים לקהל, זה השימוש במושגים מקצועיים ומורכבים שאינם מובנים לקהל. הרצון שלנו להפגין את הידע שלנו הוא בעוכרנו, והגדולה היא דווקא לפשט את הדברים בצורה שהלקוח הפוטנציאלי שלנו יבין ויתחבר. הטכניקות והגישות שלנו לא מעניינות אף אחד, ועשויים אפילו להיתפס כמושגים פלצנים. זה קצת מזכיר את המרשמים שרופאים היו כותבים פעם, שאף אחד לא הבין את הכתב. אז מה כן חשוב? לפנות לרגש של הקהל שלי ולדבר על הכאבים שהם חווים בחייהם. ובהחלט יש מה ללמוד מביבי בנושא, וזה מתחבר גם לסעיף הבא.

3. מסר שפונה לפחד בסיסי.

שימו לב שביבי במשך שנים מעביר לנו הציבור בישראל מסר שמבוסס על פחד, ואת האמת…זה עובד לו מצויין! באים לכלותנו, פצצת האטום של אירן, אתגרים ביטחוניים מורכבים, אלו הנקודות עליהם מתבסס הקמפיין שלו.

 

הגישה הזאת אמנם לא אפקטיבית בפרסומות להפסקת עישון סיגריות בישראל, אך במקרים אחרים פחד בהחלט יכול לרתום אנשים לרכוש מאתנו. תחשבו על מוצרים להורים טריים, רכב בטיחות, ואפילו בתחומי האימון השונים. אני באופן אישי לא אוהב את הגישה הזאת, ובטח לא אשווק את תהליכי האימון שאני מעביר עם מסר של "אם לא תקבל את מה ש'אחר' בך תסבול לנצח!". בכל מקרה ההחלטה לשווק באופן הזה, צריכה להיות בהלימה עם ערכי ואישיות המותג שלי.

 

4. יצירת הממלכה שלי.
ביבי, על אף כל הקשיים והאנטגוניזם שיש כלפיו בציבור, הצליח להפריד את עצמו מכל שאר השחקנים בתחום שלו – הפוליטיקה. הוא עשה את זה מאז ומתמיד בטקטיקה שאני באופן אישי פחות מעריך, וזה בלתקוף ולהעמיד באור שלילי את המתחרים. זה היה עוד כשהתמודד מול רבין, פרס, ועושה זאת גם במערכת הבחירות הנוכחית. הטקטיקה הזאת בהחלט קיימת בעולם השיווק, ועם זאת אפשר לייצר את "הממלכה שלי" גם בדרכים אחרות.

 

כך או כך התוצאה עובדת , וביבי הצליח למתג את עצמו כהבוגר האחראי, היחיד עם ניסיון, וממש יצר סביבו סוג של הילה שאין לאף אחד אחר בזירה הפוליטית. זאת הסיבה לתפועה שהרבה אנשים לא אוהבים או מסכימים עם ביבי, אבל לא רואים לו חלופה אמיתית. לכן הם ממשיכים להצביע לו, עד שיקום מנהיג חדש.

 

כל עסק צריך לדעת לייצר את "הממלכה הקטנה" שלו. היכולת להשלים את המשפט – אני העסק היחיד ש…. אני למשל, מאמן אישי ועסקי היחיד שמלווה אנשים להפוך את מה ש'אחר' בהם ליתרון! בלי הייחוד הזה, אין מותג וקשה מאוד להצליח.

5. הגבלה.

כמה שאולי חלקנו לא אוהבים את ביבי, הוא גורם לנו לרצות לראות אותו. איך הוא עושה את זה? בזה שהוא ממעט להתראיין, מסרב להגיע לעימותים, וכמעט לא מדבר איתנו הבוחרים. אולי הדבר היחיד שהוציא אותו לדבר איתנו היתה המלחמה בקיץ האחרון.

 

אז גם לגישה הזאת יש הרבה מגרעות, בטח בעידן בו אנחנו מדברים על שיווק בעולם של מעורבות ותקשורת עם הקהל שלנו. ועם זאת זה הזכיר לי טכניקה שמשתמשים בה למשל בדפי נחיתה או מכירה, טכניקה של הגבלה. "המבצע מסתיים עוד 48 שעות", "הסרטון ירד מהאוויר תוך שבוע", או "נשאר מקום לסדנא ל-4 אנשים בלבד". החוק הוא שהגבלה יוצרת אטרקטיביות, וברגע שמשהו מוגבל או שיש לי אותו פעם ב…אין ספק שזה גורם לי לרצות אותו יותר.

 

מה שחשוב כשאנחנו בוחרים להשתמש בטכניקת שיווק כזאת היא האמינות. לא לכתוב הגבלה מסוימת ולא לעמוד במילה שלי, אחרת זה יחזור אלי כמו בומרנג ויפגע במוניטין שלי. ואפרופו הגבלות…איך לא הגבילו את שרה בסופר מלהחזיר יותר מ-20 בקבוקים? עוד ועדת חקירה? אולי עד מערכת הבחירות הבאה.

 

> לקריאת הפוסט השני בספיישל הבחירות על בוז'י הרצוג וציםי ליבני, לחץ כאן

> לקריאת הפוסט הראשון בספיישל הבחירות על משה כחלון, לחץ כאן

 אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

 אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט