הפוסט נכתב בתאריך 15 במרץ 2021, בשעה 15:18, על ידי עדי פרבר
כשמדברים על אימון ומיתוג עסקי כדי לשים לב שכל גיבורי העל הם מותגים חזקים, רווחים שמצליחים לגלגל מיליארדי דולרים לאורך שנים ארוכות. אותם הדמויות שאתם מכירים ואוהבים מהסרטים ההוליוודיים התחילו את דרכם עוד ממלחמת העולם השנייה! החל מסופרמן, באטמן ועד וונדרוומן שזכתה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת בגילומה של השחקנית הישראלית גל גדות. למען האמת גיבורי על היו פה עוד קודם, אם במיתולוגיה ואם בתנ"ך ולא סתם…
החברה שלנו ובני אדם באשר הם זקוקים לגיבורי על! הטבע האנושי הוא לחפש שיצילו אותנו מהדברים שלא עובדים בחיים שלנו. אנחנו מחפשים שמישהו אחר יעזור לנו להביס את ה"רשע" בחיים שלנו. הנקודה היא שזה לא שונה בעולם העסקים, השיווק והמכירות. אנשים רוצים את אנשי המקצוע או המוצרים שיצליחו לפתור להם את הבעיות בחיים. מיתוג עסקי יעזור לך למקד את הפתרון הייחודי שלך לבעיות להם הלקוחות הפוטנציאלים שלך מחפשים פתרון. מה שיגרום להם לבחור דווקא בך ובשרות/מוצר שאתה מציע מבין כל המתחרים בשוק.
לכל גיבור על יש נמסיס, נבל-על, בו הוא נלחם על מנת להציל את העולם. בלעדיו לא היה אתגר מספיק ראוי לגיבור העל והערך שלו היה יורד. השלב הראשון באימון ומיתוג עסקי זה להגדיר במדויק את "הרשע" מולו מתמודדים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. ממה הם רוצים להינצל? האם הם רוצים להינצל מפחמימות? מקפאין? מעצלנות? מתינוקות שלא נרדמים? מפשיטת רגל? ממצוקת נדל"ן? או מתקיעות בחיים? זיהוי הבעיה הלא פתורה והכואבת איתם מתמודדים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, יעזור לכם למקד את סוג הלקוחות אליהם אתם רוצים לפנות והדרך בה אתם פונים אליהם. בדקו על איזה צורך שלהם אתם נותנים מענה. אלו שאלות מאוד מאוד חשובות שיעזרו לכם לחפש ולמצוא הזדמנויות ונישות מתאימות.
במקביל חשוב לא פחות להשקיע זמן ולחשוב מה באמת מעורר בכם את התשוקה שלכם "להציל את העולם". שאלו את עצמכם מה באמת אתם רוצים להשיג? החיבור בין הצורך של הלקוח עם תשוקה אמיתית של בעל עסק – היא הנוסחה להצלחה בעסקים! שני השלבים האלו הם הראשונים בתהליך של איך למיצירת בידול עסקי ומיתוג העסק. זה יסייע לך להגשים מטרות עסקיות ולפתח את העסק שלך בהצלחה. בשיטת אימון DIB לבעלי עסקים אני קורא לזה "למצוא את הדיפרנט" ועושה זאת כחלק מתהליכי אימון עסקי לעסקים 😊