קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , , , , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

להיות נאמן לעצמי? מחקר פסיכולוגי חדש ומפתיע על מה זה להיות אותנטי

הפוסט נכתב בתאריך 25 בפברואר 2018, בשעה 20:00, על ידי עדי פרבר

בתרבות המערבית ובפרט באסכולת קואצ'ינג של התפתחות אישית להיות נאמן לעצמי זאת מיומנות בעלת ערך גבוה. מנטורים לחיים ולעסקים מעבירים מסר סוחף של לא לשנות את האופי שלך בשביל להתאים את עצמך לסיטואציות שונות. למען האמת המסר הזה מתוקשר כבר מאות שנים על ידי הורים, אנשי חינוך, אמנים וכמובן מרצים מעוררי השראה ובנושאי מוטיבציה. אפילו שייקספיר אמר: "to thine own self be true" כלומר, "היה נכון לעצמך".

 

מחקר חדש בנושא אותנטיות שפורסם ע"י פסיכולוג מאוניברסיטה בארה"ב מצא ש"להיות נאמן לעצמך" לעיתים קרובות משמעותו דווקא לפעול בניגוד לדפוסי ההתנהגות האוטומטיים שלך. או כמו שאני קורא לזה, לעשות את הדיפרנט. בעוד אנשים נוטים לחשוב שלהתנהג בניגוד ל'אופי' שלהם מעיד שהם מזייפים או לא אותנטים, מחקר זה מוכיח אחרת. "אותנטיות קשורה באופן עקבי עם פעולות מוחצנות, אפילו לאלה המאפיינים את עצמם כמופנמים", אומר מנהל המחקר פרופ' וויליאם פליסן. כך שלמרות ההנחה התרבותית שעקביות בדפוס התנהגות מסויים מעידה על אותנטיות, לא כך הדברים.

 

הפרופ' גילה למשל שאנשים מופנמים מרגישים יותר נאמנים לעצמם או אותנטים כשהם מתנהגים בצורה מוחצנת. לדוגמה, אם אדם ביישן מגיע למסיבה ומפגין כישורים חברתיים, סביר להניח שידווח שהוא הראה את האני האמיתי שלו באותה סיטואציה. דוגמה נוספת שעלתה במחקר הינה שאנשים שתופסים את עצמם כלא נעימים וחצופים מרגישים יותר אמיתיים עם עצמם דווקא כשהם נעימים, מתחשבים, מנומסים וחביבים. ואנשים שתופסים את עצמם כאדישים או לא איכפתיים מרגישים יותר אמיתיים עם עצמם כשהם מעורבים ואיכפתיים.

 

מחקר בארה"ב על דפוסי התנהגות שמסביר מה זה להיות אותנטי

 

המחקר מראה שאותנטיות או ההרגשה שאני 'אני האמיתי', קשורה באופן עקבי ליציבות רגשית ואינטלקטואלית וללא קשר לדפוסי ההתנהגות עצמם. להיות גמיש עם מי שאתה זה בסדר, זה לא הכחשה או חוסר כבוד למי שאתה. אנשים לרב יותר מדי נוקשים על איך שהם תופסים את עצמם ובוחרים להישאר עם המוכר והנח. התובנה החדשנית שעולה מהמחקר היא שלהתאים את עצמך לסיאואציה דווקא יכול להפוך אותך ליותר נאמן לעצמך בנסיבות מסויימות.

 

המחקר הזה יכול לעזור לאנשים לראות שיש להם כל כך הרבה אופציות ובחירות לגבי איך הם מתנהגים. בגלל שאותנטיות מנבאת מגוון של תוצאות פסיכולוגיות חיוביות, משתמע שכל אחד יכול לשפר את הבריאות המנטלית שלו באמצעות פעולות המנוגדות לדפוסי ההתנהגות המוכרים שלו. זה בדיוק מה שקורה בתהליכי אימון אישי ואימון עסקי בשיטת DIB, בהם המתאמנים שלי מצד אחד הופכים להיות אותנטים ומקבלים את עצמם כמו שהם. ובו בזמן הם לומדים לאפשר לעצמם גמישות, לצאת מאזור הנוחות ולהתנהל בצורה שונה מזאת שהם היו רגילים אליה על מנת לקבל תוצאות שונות וטובות יותר.

 

על פניו זה עשוי להיראות כסתירה ואפילו המתאמנים שלי לפעמים מעלים את הסוגיה הזאת בתחילת תהליך אימון ואומרים "זה לא אני!", "זה לא האופי שלי!". כדי להבין את זה צריך לדעת שאימון אישי ואימון עסקי יוצא מנקודת ההנחה שלכל אחד מאתנו יש שלל המשאבים והתכונות בתוכו. כלומר באמצעות אימון מנטלי נוכל להתחבר ולחזק דפוסי התנהגות חדשים, אחרים ואפקטיביים עבורנו להשגת התוצאות הרצויות בחיינו. באימון אנחנו לא שופטים דברים במושגים של טוב או רע אלא בודקים "האם ההתנהגות הזאת משרתת אותי?".

 

להיות נאמן לעצמך זה דווקא לפעול בניגוד לדפוסי התנהגות אוטומטיים בעזרת אימון

 

דבר נוסף שחשוב להבין הוא שדפוסי ההתנהגות שלנו אינם האופי שלנו ואינם מגדירים את מי שאנחנו. ע"ב שיטת nlp ופסיכולוגיה ההתנהגותית אלו דפוסים אוטומטיים שהשתרשו בנו במהלך השנים ומקורם באמונות, ערכים, וניסיון העבר שלנו. אנחנו מגיבים באמצעותם לטריגרים שונים במהלך היום יום לפעמים אפילו מבלי להיות מודעים אליהם, ממש כמו על כפתור של טייס אוטומטי. בתהליך אימון אנחנו מפתחים עירנות ומודעות לדפוסי ההתנהגות שלנו ומשנים את כל אותם דפוסים שאינם אפקטיביים עבורנו.

 

מהניסיון שלי כמאמן אישי ועסקי דווקא שאנחנו מייצרים שינויים ומאפשרים לעצמנו לגלות את עצמנו מחדש, אז אנחנו מתחברים לאני האמיתי שלנו! האני האותנטי שבמהלך השנים הסתרנו אותו בחומות וחסמים כדי לא להיפגע מתגלה מחדש. תהליך אימון אישי לביטחון עצמי לצורך העניין, אינו תהליך בו אנחנו מוסיפים לעצמנו שכבות שיוצרות ביטחון אלא להיפך. תהליך שבו אנחנו דווקא מסירים את הקליפות שלנו באמצעות יצירת שינויים שמביאים לידי ביטוי את האני האותנטי שבי. הביטחון להיות מי שאנחנו בצורה אפקטיבית, תוך כדי הגדלת האמונה שאנחנו יכולים לעשות דברים חדשים ואחרים בהצלחה.

 

רוצים גם אתם לתאם תהליך אימון? צרו קשר עוד היום בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

הרשמו בחינם למגזין DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות

תגובות על “להיות נאמן לעצמי? מחקר פסיכולוגי חדש ומפתיע על מה זה להיות אותנטי

  1. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט