קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים

הפוסט נכתב בתאריך 25 באפריל 2021, בשעה 18:04, על ידי עדי פרבר

בטח שמעתם לא פעם, ממנטורים או מאמנים אישיים ועסקיים, שלוקח 21 ימים של מאמץ מודע ועקבי ליצור הרגל או התנהגות חדשה. אז בולשיט! איך נוצר המיתוס? כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים באמת?

אז כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים? דוקטור מקסוול מלץ היה רופא מנתח פלסטי אמריקאי ומחבר רב המכר "פסיכו-קיברנטיקה". במהלך ניסיונו המקצועי העשיר בניתוחים בשנות ה-50 של המאה הקודמת, הוא גילה מכנה משותף מעניין אצל הפציינטים שלו. 21 ימים לקח להם להתרגל לשינוי! מנותחי אף התרגלו לראות את הפנים החדשות שלהם לאחר 21 ימים. למטופלים שעברו כריתת יד או רגל לקח 21 ימים לאמץ את הסיטואציה החדשה. זה היה גם אורך הזמן שהוא זיהה שלוקח להטמיע הרגל חדש בחיים, לאמץ התנהגות חדשה או לבנות דימוי מנטלי חדש.

באותה תקופה העבודה של מלץ השפיעה כמעט על כל איש מקצוע בתחום העזרה העצמית כמו זיג זיגלר, בריאן טרייסי, ועד טוני רובינס. אבל הבעיה היא שמאלץ פשוט התבונן על מה שקורה סביבו ולא באמת ציין עובדה מחקרית. יותר מזה, הוא דאג לציין שזה מינימום של זמן הנדרש לאמץ את השינוי החדש. בעוד כולם ציטטו את הסיפור שלו, כמו במשחק של טלפון שבור שכחו שהוא אמר "מינימום 21 ימים". כך נוצר מיתוס מטעה על פיו נדרשים 21 ימים בלבד של מאמץ מודע ועקבי, ליצור הרגל, שינוי או לפתח התנהגות חדשה.

ודאי שמעתם מהרבה מאמנים אישיים ועסקיים את המיתוס הזה. זה מראה כמה מסוכן שמספיק אנשים אומרים משהו מספיק פעמים, אז כולם מתחילים להאמין בזה. למה זה תפס כל כך חזק? קל להבין את זה. אם אתם מחפשים מאמן אישי לחיים או אימון עסקי לפריצת דרך – תודו שזה נשמע מאוד אטרקטיבי. מסגרת זמן קצרה מספיק כדי לתת השראה אך אינה דורשת מחויבות ארוכת טווח. מצד שני זה ארוך מספיק כדי להאמין שזה אפשרי. מי לא יאהב את הרעיון לשנות את החיים שלו רק ב-3 שבועות? (או 30 ימים או כל מספר עגול ושקל לשווק אותו).

האם זה באמת כל כך פשוט וישים ליצור הרגל חדש ובריא, אה? אז זהו שזה יותר מורכב ממה שמספרים לכם. יצירת הרגל חדש ובריא היא אולי התחלה טובה אך לא מספיקה כדי להיפטר מהרגלים רעים. לדברי מיכאל למוניק (שפרסם במגזין TIME את המאמר: "כיצד אנו מתמכרים") לוקח למוח שלנו בערך 90 יום לבצע ריסט לעצמו ולהתנער מההשפעה של הרגל חזק או סם. דפוסי חשיבה אוטומטיים והרגלים שלנו הם לא שונים מהתמכרות, הם מתרחשים באופן אוטומטי ולא מודע. אז מה התשובה האמיתית – כמה זמן באמת נדרש כדי לגבש התנהגות חדשה? האם יש מחקרים שמגבים את זה?

כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים?
כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים?

אז כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים באמת?

פליפה ללי, חוקרת מאוניברסיטת קולג' בלונדון, חקרה כמה זמן באמת לוקח לגבש התנהגות חדשה. במחקר שהתפרסם במגזין פסיכולוגיה חברתית היא בחנה התנהגות של 96 אנשים בתקופה של 12 שבועות. כל אחד בחר התנהגות חדשה אחת ל-12 שבועות ודיווח בכל יום אם הוא עשה או לא את ההתנהגות החדשה וכמה אוטומטית הרגישה אותה התנהגות. חלק מהאנשים בחרו התנהגויות פשוטות כמו "לשתות בקבוק מים בארוחת צהריים". אחרים בחרו משימות יותר מורכבות כמו "לרוץ 15 דק' לפני ארוחת הערב". בסוף 12 השבועות, החוקרים ניתחו את המידע כדי להחליט כמה זמן לוקח לכל אדם לעבור מלאמץ התנהגות חדשה עד ללעשות אותה אוטומטית.

התשובה: בממוצע לוקח יותר מחודשיים כדי שהתנהגות חדשה תהפוך לאוטומטית – 66 ימים ליתר דיוק. יחד עם זאת, הזמן שלוקח להתנהגות חדשה להיווצר זה כבר תלוי בהתנהגות, באדם, ובנסיבות. במחקר של פליפה ללי לקח לאנשים בין 18 ל-254 ימים ליצור התנהגות חדשה. במילים אחרות, אם אתה רוצה להגדיר ציפיות היטב, האמת שזה ייקח לך משהו בין חודשיים לשמונה חודשים לבנות התנהגות חדשה בחיים שלך. לא 21 ימים.

אחד הדברים המעניינים שעלו במחקר הוא שאם החמצת הזדמנות אחת לבצע את ההתנהגות החדשה, זה לא ישפיע באופן מהותי על תהליך היווצרות ההרגל. כלומר, זה לא משנה אם אתה מפספס פה ושם. בניית התנהגויות חדשות זה לא תהליך של "הכול או כלום". אין סיבה להלקות את עצמך אם ניסית משהו כמה שבועות וזה עדיין לא הפך להרגל. אין סיבה לשפוט את עצמך אם אתה לא שולט בהתנהגות ב-21 ימים. זה צריך לקחת יותר מזה! לתהליך שינוי אי אפשר לגשת מתוך מושלמות מאחר והיא מחבלת בהצלחה. לעשות טעות פה ושם אין השפעה מדידה על ההרגלים שלך לטווח הארוך. לכן צריך להתייחס לכישלון כמו מדען, להרשות לעצמך לעשות טעויות ובעקבותיהם גם לפתח אסטרטגיות לחזור למסלול במהרה.

כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים – האם זה אינדיבידואלי?

מה גם שכל אחד מכיל ומאמץ שינויים באופן שונה. לכל אחד מאתנו יש מוח שונה ודפוסי חשיבה שמחווטים באופן ייחודי. קטגוריה של 'מסגרת זמן קבלה', אזור במוח עם ארבעה דפוסי חשיבה אוטומטיים שהתמהיל שלהם מכתיב את מסגרת הזמן שדרושה לקבלה והטמעה של שינוי והרגל חדש בחיים. עוד אזור במוח עם שני דפוסים שמעידים על היכולת של אדם להכיל שינוי, זה ה'שעון' ודפוסי ה'דומה' וה'שונה'. לפני שאנחנו יוצאים לתהליך שינוי כדאי שנכיר את המוח שלנו ונתאם ציפיות על כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים על מנת להיערך למסגרת לוח זמנים אפקטיבית.

ההבנה שיצירת שינוי הרגלים זה תהליך ולא אירוע תהפוך תהליך שינוי לקל יותר. הבאזז של אתגר 21 ימים גורם לנו לחשוב שזה קלי קלות ש"רק אעשה את זה וזה יתבצע". בפועל שינוי הרגלים אפקטיבי מצריך מאתנו לאמץ את התהליך ולהתמסר לשיטה. המחשבה שצריך לעשות שינוי בבת אחת גורמת ללחץ שמחבל בהצלחת השינוי. מה זה משנה אם יקח 50 או 500 ימים? הדרך להגיע לשינוי מתחילה ביום הראשון. תשכחו מהמספר והתרכזו בלעשות ולהשקיע באימון, זה כלל אצבע בשינוי למציאת זוגיות, ירידה במשקל, ראיונות עבודה ופיתוח הרגל חדש. אני תמיד מספר שניהול זמן ועבודה עם יומן הם גם כלי לשינוי הרגלים. בין היתר תוכלו להיעזר בו לניהול הציפיות והמחויבות שלכם לתהליכי שינוי.

כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש בחיים? גלה בעזרת אבחון אישי מדויק של הרגלים מחשבתיים במוח

לקבל מידע התנהגותי שיעזור לך לשנות הרגלים באפקטיביות ובמהירות?

לזהות גורמים פנימיים שמשפיעים על אורך הזמן שנדרש לך לבצע שינויים בהצלחה?

לקבל הכוונה וייעוץ מותאם אישית להטמיע הרגל חדש בחיים?

הירשמו לתהליך אימון אישי ו/או עסקי (קואצ'ינג) להטמיע הרגל חדש בחיים

 

 

Comments are closed.