קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

עזרה ראשונה להישרדות בריאלטי של משברים רגשיים

הפוסט נכתב בתאריך 13 באוגוסט 2014, בשעה 9:53, על ידי עדי פרבר

ימים ספורים אחרי שהתחילה מלחמת צוק איתן, הצעתי סיוע חינם לאנשים שחוו לחץ ומתח בזמן האזעקות ובעקבות המצב הבטחוני. הגיעו אלי אנשים שונים מכל הארץ עם התמודדויות לא פשוטות. השתמשתי בכלים של קואצ'ינג ובתהליכי נלפ שעומדים לרשותי. היה זה תענוג גדול להצליח לשפר את מצבם משמעותית, ולהביא אותם לידי התנהגות אפקטיבית בזמן לחץ.

 

באותו זמן הגיע לידי בתזמון מושלם ספר חדש בשם "עזרה ראשונית רגשית", ולרגע חשבתי שהיתה זאת יד הגורל. אבל כל הקרדיט מגיע לטל כהן, דוקטור לרפואה טבעית ומומחה בתחום התקשורת הבין אישית. הוא בחר להוציא את הספר דווקא במהלך צוק איתן, כשאנשים היו תקועים בבית והתקשו לצאת לטיפולים. בספרו הוא מציע כלים להקלה עצמית כעזרה ראשונה, בעזרתם תוכלו לסייע לעצמכם וגם לאחרים.

 

עזרה ראשונה רגשית דר טל כהן (טלכו)

ספר ראשון בז'אנר העזרה ראשונה שנותן מענה לנפש

בספרייה שלי כבר הצטברו ספרים דומים שנותנים מענה למיגרנות, חבלות, פריחות ושאר מחלות. אפילו ספר עם תרופות סבתא שקיבלתי לפני שנסעתי לטייל בהודו. אבל הספר של כהן ראשון מסוגו שמנגיש עזרה ראשונה שמיועדת לנפש. תוכלו למצוא בו בופה של שיטות וכלים מעשיים שנותנים מענה ראשוני לאנשים בכל הגילאים במצבי משבר שונים כמו חרדה, פחד, אובדן, מתח, דיכאון, ושלא תדעו מצרות.

 

החודש האחרון הוכיח לכולנו שזהו ספר חובה בכל בית למי שרוצה לשרוד במדינה מתוחה כמו שלנו. וכהן בהחלט יכול משהו על הישרדות, אחרי שעשה את כל הדרך אל הגמר בתוכנית הריאליטי הישרדות הפיליפינים. מאז הספיק בין היתר להנחות תכנית טלוויזיה בערוץ הבריאות, ומתפקד כמנכ"ל בית גדי מדיקל סנטר בנתניה. אתם ודאי זוכרים אותו כטלכו.

 

קראתי בשקיקה ובהסכמה את הנחות היסוד והפתרונות שמציע טלכו בספרו שמציע כלים רבים גם מעולם הקואצ'ינג. הוא אפילו פותח את ספרו בדיוק כמו שאני מתחיל תהליך אימון אישי, ש"הבשורה הרעה" היא שמשברים ודילמות תמיד יהיו חלק בלתי נפרד מחיינו. לא נוכל להימנע מהם, אבל כהתחלה מומלץ להתייחס אליהם באופן חיובי יותר ולכנות אותם אתגרים. משבר רגשי נוצר לרוב כתוצאה מאירוע, פנימי או חיצוני, המתאפיין בשינוי לא צפוי המתרחש בחייו של אדם. הבשורה הטובה היא שהוא מושפע ממתן המשמעות שלנו לאותו אירוע. כלומר מקורו במחשבה שלנו שנובעת מסך האמונות, תכונות, סביבה, וניסיון חיים שרכשנו.

 

דר טל כהן (טלכו) מימי הריאלטי הישרדות

ד"ר טל כהן (טלכו) פעם שורד, היום עוזר לכם לשרוד

כשמשבר תוקף אותנו לא מוכנים, מופיעים סימפטומים בגוף ובנפש, דבר שמשפיע באופן ישיר על חדוות החיים. במקומה משתלטים עלינו רגשות שליליים כמו מתח, חרדה, כעס, דיכאון, עיוות תפיסתי, ונסיגה התנהגותית. ד"ר טלכו יספק לכם בספר עזרה ראשונה רגשית ומיידית, עוד לפני שתחליטו ללכת לאיש מקצוע כמו מאמן אישי מומלץ. הוא מסביר שהתערבות מינימאלית בזמן מכריע, תגרום לשינוי גדול בתחושות וביכולת ההתמודדות עם המשבר. אתגר!!

 

בהחלט התרשמתי מהיעילות של הספר להפוך אותנו למסייעים של עצמנו (או של אחרים). כבר ידוע שסיוע יכול להינתן גם על ידי אלו שאינם עוסקים בכך באופן רשמי, ולראיה המתנדבים בקווי הקשב והסיוע השונים. עוד דבר שמשותף לי ולטלכו זה הניסיון בהתנדבות בקו סיוע. אני התנדבתי בקו "יש עם מי לדבר" של הקהילה הגאה, והוא היה הידיד שלכם בער"ן (עזרה ראשונה נפשית). שנינו ראינו מקרוב שהשיטה מוכיחה את עצמה.

 

חלקו הראשון של המדריך מציג מודל בסיסי להתערבות בזמן משבר. הוא מסביר באופן מפורט כיצד מתפתח משבר רגשי ואת מאפייניו, ומעניק כלים לתקשורת אפקטיבית ושיפור החוסן הרגשי להתמודדות איתו. בחלקו השני תוכלו ללמוד על צורות משבר שונות ודרכי ההתמודדות איתם. אין נושא שד"ר טלכו לא נותן לה התייחסות, החל מדיכאון, חרדות, כעסים, אובדן, ועד לחוסר הערכה עצמית, דימוי עצמי נמוך, והתמודדות עם ביקורת. הוא גם מתייחס למשברים כמו פרידה, גירושים, ובאופן אישי שמחתי לגלות גם פרק בנושא זהות מינית. כמובן שהמדריך אינו מהווה תחליף לעבודה עם איש מקצוע ולתהליך אימון אישי, אבל בהחלט כדאי לרכוש אותו. זה לא סתם חסינות על הפרק, זה החוסן הנפשי שלכם!

 

אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

 אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט