קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

על מיניות וזוגיות בעולם שהוא דיפרנט לטס טוק אבאוט סקס

הפוסט נכתב בתאריך 27 באוגוסט 2018, בשעה 21:56, על ידי עדי פרבר

בהזדמנויות רבות אני עוסק בקשר בין אהבה עצמית ליצירת זוגיות טובה. ע"פ שיטת אימון DIB אדם שחווה אהבה עצמית יביא את עצמו לידי ביטוי מלא בתחומי החיים השונים. גם החיבור שלנו למיניות ויכולות אינטימיות מתחזקות כשאני מקבל את עצמי כמו שאני למרות, על אף ובזכות ה'דיפרנט' שלי. ללא אהבה עצמית נביא לשולחן, או במקרה הזה למיטה, דפוסי מחשבה נגטיביים כמו ביקורת, בושה, פחד ושלל חסמים אישיים. להבדיל אהבה עצמית תבטיח לי שארגיש בנוח עם הגוף שלי, שלם עם הזהות המינית שלי ותאפשר לי לממש תשוקות ופנטזיות מיניות.

 

לאחר שצברתי ניסיון בליווי מאות אנשים כ מאמן אישי הבנתי עד כמה התופעה בה אנשים לא שלמים עם עצמם נפוצה. האם זה מסביר למה יחסים מיניים הפכו להיות מטבעיים לכל כך מסובכים דווקא ב-2018? למה כאנשים בוגרים אנחנו עדיין נבוכים מצורך אנושי מענג ומקרב? אלו חלק מהנושאים שבודקת ד”ר ניצה ירום, פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית, בספרה החדש "מצפן לזוגיות ראויה — מדריך לשותפות במיניות ואינטימיות". לראשונה היא פונה לקהל הרחב במטרה לעזור לזוגות להבין את סבך היחסים המיניים ולהתיר אותם. לאפשר לקוראים לפתח מצפן פנימי להבנת עולמם ובאמצעותו לבנות מסגרת ידידותית ויחסים אינטימיים התואמים את רוח הזמן.

 

ספריה הקודמים היו מיועדים דווקא לאנשי טיפול כמו פסיכולוגיים או מאמנים אישיים. מתוך עירנות לסכנות בכך שמטפלים רבים ננעלים על ידע ארכאי שתאם את זמנם אך לא בהכרח מעניק כיום מענה מקצועי עדכני. יותר מזה, היא גם מבקרת את התייחסותם הפוריטנית של אנשי מקצוע בטיפול פסיכולוגי לנושא המיני. לעומתם, הותק הארוך של ד"ר ירום בטיפול כפסיכולוגית ופסיכואנליטיקאית לא עצר אותה להתפתח. היא מקפידה לעסוק במידע וידע מעודכן הרלוונטי לקשיים של מטופלים בני זמננו. ומעידה שהידע המקצועי מתעצב מתוך ניסיון חיים, מפגש עם מטופלים, והתמודדות עם שינויים במציאות החיים הדינמית.

 

 
כן, תפיסת המיניות היא דבר דינמי שמתפתח עם השנים וגם מושפעת במידה רבה ממה שמקובל בנורמה החברתית. ד"ר ירום בספרה "מצפן לזוגיות ראויה — מדריך לשותפות במיניות ואינטימיות" מנסה להתחקות אחר הסיבות שהמציאות המינית העכשווית עדיין אפופת מסתורין ואף מעוררת מבוכה. שלמרות שהיום העיסוק במין וההיצע גדול מתמיד, רבים עדיין נוטים להכחיש זאת. למרות שהיחס למיניות הפך ליותר פתוח ומקבל, מנגד בחדרי חדרים אנשים עדיין חווים חסמים ופרדיגמות שמעכבים אותם.

 

יתכן שעומס אימג'ים ודימויים מיניים שאנחנו חשופים אליהם הפכו את השיח למוקצן וסנסציוני ואנחנו נעים בין הפגנתיות למבוכה. נשים פעילות ומצהירות בגלוי על תשוקתן המינית ובמקביל נאלצות להיאבק בהטרדות מיניות. הגברים שבמהלך השנים זכותם לעונג היתה "עובדה חברתית" נסוגים במקרים רבים להיות שחקני משנה. צעירים לומדים על מגע מיני מתוך מדיה פורנוגרפית או ריאליטי. אנשים בוגרים מסונוורים מהבטחות של פרסומות ומניסיונות פיתוי שיווקיים מזדמנים. הגבולות בין פנטזיות וסטראוטיפים לדיאלוג אנושי בין שני אנשים היטשטש. לטענתה מין הפך לבילוי וזה בא על חשבון המיניות שהיא דבר גדול מזה. אז אנחנו מדברים על מין אבל חסרים שפה לדבר כשאנחנו בשניים.

 


 

בעוד הזוגיות האינטימית והמיניות כשפה נבלעים בעולמנו, מדגישה ד"ר ירום את החשיבות בקבלת הדרכה לקראת קשר אמיתי ומשותף. בספרה היא מתמקדת בבניית זוגיות טובה מתוך שותפות, חברות ומילוי צרכים הדדיים של בני הזוג כולל סקס. האדם הוא יצור מיני בעל יצר וזקוק לפרטנר והיצר והנפש מבקשים את החיבור הזוגי. יחד עם זאת, השותפות והתיאום בשניים קשים להשגה ומלאי פחדים, קונפליקטים ואתגרים. באמצעות דוגמאות מחדר הטיפולים המאירות את הסבך הקיים, תרכשו דרכים מאתגרות לקרבה, עונג ואינטימיות.

 

ניכר מספרה שד"ר ירום מאמינה ש-different is the NEW better וזה בא לידי ביטוי בצורה מקסימה בספרה. היא משפיעה למען מיניות לא תיוג של מגדר או גיל. היא מתייחסת למה זה אומר להיות אדם מיני גם במיניות הגברית וגם במיניות הנשית. נותנת את הדעת על על תקופות שונות בחיינו החל מצעירים, אמצע החיים ועד ההזדקנות שגם בה מגיע לנו מיניות ואינטימיות. הקדישה פרקים בספרה לקהילות שונות שאינם חלק מהמודל הסטנדרטי אליו מתייחסים לרב ספרים מסוג זה. פרק שלם בספר הוקדש למיניות להט"ב, זוגיות חד מינית ועל זהות מינית. היא גם נותנת התייחסות לסיטואציות מורכבות כמו פרטנר ווירטואלי או מפונטז ולמצבי בגידה וגירושין. לכל אחד ואחת מגיע חיבור למיניות ולפרטנר זוגי בדיוק כמו שהוא!

רוצים לתאם תהליך אימון אישי או אימון עסקי?
צרו קשר עכשיו בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il
הרשמו בחינם למגזין קואצ'ינג  DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות
אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

תגובות על “על מיניות וזוגיות בעולם שהוא דיפרנט לטס טוק אבאוט סקס

  1. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט