קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

מחקר קואצ'ינג מוכיח: כסף קונה אושר ומוביל לאהבה עצמית!

הפוסט נכתב בתאריך 26 במאי 2018, בשעה 20:26, על ידי עדי פרבר

כסף אמנם לא יכול לקנות אהבה כמו שאומר השיר המפורסם של הביטלס, אבל מה עם אהבה עצמיתמחקר חדש שנערך לאחרונה ופורסם בידיעות האקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית, טוען שאנחנו מאושרים יותר כאשר אנחנו מוציאים כסף על שירותים שחוסכים לנו זמן. אז האם בכל זאת כסף קונה אושר? מסתבר שתלוי איך בדיוק נבזבז אותו. 

 

הרבה פעמים מגיעים אלי אנשים לתהליך אימון אישי ואני מזהה שהם מנסים להשיג פיצוי רגשי באמצעות קניות. כלומר הם מצפים שהחפצים שהם רוכשים ימלאו חלל רגשי של תחושת ריקנות בחיים ובכך ישפרו את מצב רוחם. זאת תופעה נפוצה בעיקר בקרב המעמד הבינוני ומעלה ובפרט אצל נשים שאינן עובדות וחסרה להן הגשמה עצמית. חלקנו באמת משוכנעים שמסע קניות עוזר לנו להתמודד עם משבר או להרגיש שביעות רצון מהחיים. אך מחקרים מראים שהתחושה החיובית שלנו נשארת רק לטווח קצר ואין לה השפעה חיובית ברת קיימא. להיפך, אנשים שמאמצים את מסע הקניות כהרגל לפיצוי רגשי ומבזבזים יותר משהיו מוציאים באופן נורמלי, חווים בהמשך חרטה וצער שרק מחזקים ואף מחמירים את התחושות הנגטיביות הראשוניות.

 

אז בעוד שלבזבז כסף על רכישות חומריות כמו חפצים אינו מגביר את הרגשות החיוביים שלנו כפי שאולי היינו מצפים. מחקר חדש מוכיח שדווקא רכישת שירותים שחוסכים לנו זמן כמו עוזרת בית או משלוח מהסופר, דווקא כן מעלים את רמת האושר שלנו. אז מה ניתן להבין מתוצאות המחקר על מה עושה אנשים מאושרים? ראשית, היכולת והנכונות לפנות זמן לטובת הגשמה עצמית ופנאי איכותי עם עצמנו בעלת השפעה גבוהה על רמת האושר. אנחנו חיים בעולם בו זמן הוא משאב יקר ואולי היחיד שלא ניתן להחזיר, להבדיל ממשאבים אחרים כמו כסף. לכן ניהול זמן הוא חלק בלתי נפרד ממרבית אימונים אישיים ואימונים עסקיים בשיטת DIB.

 

יותר מזה, שכשאנחנו שוכרים מישהו שיעשה עבורנו משימות מרשימת המטלות שלנו (טוד דו ליסט) שאנחנו לא אוהבים לעשות, זה גורם לנו להרגיש מרוצים יותר עם איכות החיים שלנו. מחברת המחקר, אליזבת דאן, מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בריטיש קולומביה סיכמה: "אנשים יהיו מאושרים יותר אם יוציאו כסף כדי לקנות לעצמם את החופש מלעשות דברים שהם לא אוהבים לעשות". אם אתם בעלי עסקים למשל, קחו בחשבון שלהעביר תחומים או משימות שאתם לא אוהבים לעשות למיקור חוץ יחזיר את התחושה החיובית שלכם בעסק, יגביר מוטיבציה ובהתאם לחוות צמיחה עסקית. אם אתם שכירים אז תוכלו לנסות זאת בבית מאחר וזה תקף לכל סיטואציה בה אנשים מרגישים תקועים בחיים.

 


 

החוקרים סקרו קבוצה של 6,000 אנשים ברמות הכנסה שונות מארה"ב, קנדה ואירופה, מעובדים בשכר מינימום ועד מיליונרים. בסקר בדקו את כמות ההוצאות החודשיות שהגדילו את הזמן הפנוי שלהם באמצעות תשלום למישהו אחר שישלים עבורם משימות שהם לא אוהבים לעשות. המשיבים התבקשו גם לדרג את רמת האושר האישית שלהם בסולם של 10 נקודות בשביעות רצון מהחיים. בנוסף, גוייסה קבוצה של עשרות בוגרים מגילאי 20 ועד 70 שהתבקשו לבזבז מזומן שקיבלו בשני סופי שבוע רצופים ובשתי דרכים שונות. בסוף שבוע הראשון נתנו להם 40$ אותם הם התבקשו לבזבז בכל דרך שתעניק להם יותר זמן פנוי. המשתתפים בחרו מגוון רחב של שירותים שיעזרו להם להשלים מטלות, החל ממשלוחי אוכל ועד שירותי ניקיון. בסופ"ש השני הם קיבלו 40$ נוספים והפעם לטובת רכישות חומריות. הם יכלו לבחור כל דבר שרצו במסגרת התקציב הזה. אחד המשתתפים למשל רכש חולצת פולו, ואישה אחרת רכשה יין שתיארה אותו כאיכותי. אחרי כל רכישה החוקרים קראו למשתתפים ושאלו אותם איך הם מרגישים. המשתתפים התבקשו לדווח על רמת הרגש החיובי שחוו אל מול רמת הרגש השלילי.

 

כאמור, כשהמשתתפים במחקר ביזבזו את הכסף על שירותים חוסכי זמן הם דיווחו על יותר תחושות חיוביות וירידה ברמת מתח רגשי. הבשורה הטובה היא שבכדי להגדיל את רמת האושר שלכם אתם לא צריכים להיות מיליונרים. אין צורך לרכוש את הגאדג'טים הכי חדשניים או את המוצרים הכי יוקרתיים. להיפך, דווקא הוצאות קטנות, יעילות, ופרקטיות הם אלו שיעשו את ההבדל. יש אנשים שיש להם התנגדות לרכישת אותם שירותים מאחר והם נתפסים בעיניהם כ"בזבוז כסף"…יש אנשים שהמחשבה שמישהו אחר יעשה משהו שהם מסוגלים לעשות בעצמם (ועוד בתשלום!) יכול לעורר רגשות אשמה. אז זכרו שלא הדגם החדש של סאמסונג או טלוויזיה HD משוכללת הם אלו שיהפכו אתכם ליותר מאושרים. "לקנות לעצמך חופש ממשימות כמו לכסח דשא או לנקות את השירותים – אלה הוצאות קטנות למדי, ארציות, ובכל זאת אנחנו רואים שהם עושים את ההבדל באושר של אנשים", אומרת דאן.  

 

אגב, אם תהיתם על התוצאות המדוייקות של המחקר אז דאן מסבירה שאנשים ש"קנו זמן" מכל רוחב ספקטרום ההכנסות דיווחו על עלייה של כמעט נקודה אחת מלאה בסולם האושר בין 10 השלבים. עלייה בסולם אחד בסולם האושר אולי לא נשמעת לכם הרבה, אבל דווקא החוקרים אומרים שהם נרגשים מאוד מהתוצאות שלהם. אני ללא ספק מסכים איתם. בתור מי שמדי יום עוסק בלעלות על אותו סולם אנשים ועסקים אני יודע שזה לא דבר פשוט או מובן מאליו. כל עליה בשביעות הרצון מהחיים היא משמעותית ובעלת אימפקט על התוצאות שלנו בפועל. וכמו שמסכמת דאן "אם שינוי קטן באיך אנשים מוציאים את הכסף שלהם יכול להעלות אותם שלב שלם למעלה, זה משהו שאנחנו באמת רוצים להבין ואולי לעודד אנשים לעשות".

 

אז אפשר לעשות שימוש בשירותים חוסכי זמן ככלי להעלאת רמת האושר ולניהול מתח אישי. גם בעלי עסקים יכולים לאפשר באמצעותו צמיחה עסקית. באותה הזמדנות אני אזכיר לכם שגם שירות כמו אימון אישי ו/או אימון עסקי חוסך הרבה זמן! זמן שבו אנשים מרגישים תקועים בחיים או בעבודה בעוד יש פתרונות. זמן שבו ניתן לרכוש כלים לחיים טובים שיקדמו אותכם לעבר המטרות שלכם בצורה מהירה יותר. זמן לחסוך בטעויות וכשלונות שיכלו להימנע בעזרת של איש מקצוע מומלץ. ובמקרה שלי כמפתח שיטת אימון מנטלי דיפרנט – תוכלו גם לחסוך זמן שבו אתם עושים שוב ושוב את אותו הדבר ומצפים לתוצאות שונות.

 

לצפיה בעדי פרבר בערוץ 10 על מחקר בנושא סטרס, לחץ כאן

רוצים גם אתם לתאם תהליך אימון? צרו קשר עוד היום בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

הרשמו בחינם למגזין DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות

אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט