קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

לפעמים אני דומה. לפעמים אני שונה. תמיד אני שווה.

הפוסט נכתב בתאריך 9 ביוני 2014, בשעה 0:08, על ידי עדי פרבר

"לפעמים אני דומה. לפעמים אני שונה. תמיד אני שווה", זה הסלוגן של מהלך ערכי–חברתי שמריץ בשנה האחרונה משרד החינוך. במסגרתו תקיים מערכת החינוך פעילויות חינוכיות בנושא קבלת האחר בשנים הקרובות. או לפחות עד שנשמע שאין לזה תקציב. מטרת פרוייקט "האחר הוא אני" היא להטמיע ערכי סובלנות, הכלה, והכרת האחר בכל מסגרות החינוך. בתחילת השנה נכתבה במסגרת הפרוייקט אמנה לקידום חברת מופת בישראל, במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, רוה"מ בנימין נתניהו, ושר החינוך שי פירון.

 

"מטרת האמנה לשמש אבן יסוד לקידום הערכים המובילים לאורם נרצה לחיות כחברה וכפרטים, לבטא את רוחו של האדם באשר הוא אדם. להוות בסיס להידברות, סובלנות, הבנה ושיתוף בין כלל מרכיבי החברה…". אמנם תלמידי ישראל הוזמנו להיכנס לאתר המשרד, לחתום על האמנה ולהביע הזדהות עם עקרונותיה. אבל יש לי תחושה שלאח הגדול יהיו יותר הצבעות.

 

אז מה לישראל ולחברת מופת? אנחנו הרי נתקלים כמעט מדי יום באירועים של חוסר סבלנות, ועד למקרים קשים של גזענות ואלימות. אין ספק שרק שהחברה הישראלית תפנים שלא רק שזה בסדר להיות דיפרנט. זה אפילו יתרון! רק שנדע להכיל אחד את השני בדיוק כמו שאנחנו, נהפוך לחברה שיוויונית וסובלנית. בסך הכל בכל אחד מאתנו מצוי האחר, וממנו אינדיבידואל יכול ללמוד, לגדול, ולהתעצם. כך גם החברה בכללותה.

האחר הוא אני - קבלת האחר במוסדות החינוך

"לא רק שזה בסדר להיות דיפרנט. זה אפילו יתרון"

זאת בהחלט יוזמה מבורכת ללמד את דור העתיד שלנו משהו מעבר למתמטיקה ותושב"ע. מעבר לציונים, למידה בעל פה, ותחרות. נפלא שנזכרו ללמד גם ערכים אוניברסאליים של כבוד אדם, שוויון, צדק, סובלנות, הכלה וחמלה, דמוקרטיה, זהות, ושייכות. בתהליך אימון אנחנו מכניסים ערכים אלו לתוך עולמנו. ערכים אישיים מובילים שמהווים מקור כח עבורנו בדרך להגשמה בכל תחומי החיים. אנחנו לומדים לקבל את עצמנו כמו שאנחנו, להפסיק להעניק לעצמנו ציונים. ובדרך זאת אנחנו מאפשרים לעצמנו תהליך של צמיחה והתפתחות. אולי יום אחד לא יצטכו פרוייקט מיוחד כדי ללמד את זה בבתי הספר, ותכנים חשובים אלו יהיו חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים. הגיע הזמן להעצים את הילדים שלנו ולצייד אותם בכלים לחיים ולהצלחה.

 

לסיום, קבלו את עיקרי האמנה

"לגלות אחריות אישית וחברתית בשמירה על זכויותיהם של בני האדם וחירותם"
"לקדם ערכים של צדק חברתי, ערבות הדדית, סולידאריות ודאגה לכל אדם באשר הוא נברא בצלם אלוקים"
"להכיר בזכותו של כל אדם לחיות את חייו על פי ערכיו ותפיסת עולמו, באופן אוטונומי ועצמאי, כל עוד אינו פוגע בזכויותיו של האחר"
"לגלות סובלנות, אנושיות, אכפתיות, הבנה, ורגישות, לצרכיו של האחר. להיות מודעים לעובדה שבמצבים מסוימים כל אחד מאתנו הוא ה"אחר"

 

אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

 אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט