קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

חמשת החושים שיעשו 'דיפרנט' בחייכם

הפוסט נכתב בתאריך 11 באוגוסט 2016, בשעה 20:05, על ידי עדי פרבר

זה לא סוד שרגש משפיע על תהליכים אישיים רבים וחשובים. מחקרים מוכיחים את השפעת הרגש על קבלת החלטות וגם על זכרונות. הרגש משפיע אפילו על יצירתיות ובריאות. לפחות 50% מההחלטות ברכישת מוצר או שרות מושפעות מהרגש שהוא מעורר בנו. בדיוק בגלל זה אומרים שאנשים לא קונים מהשכל אלא מחיבור הרגשי. טיפים לדייט ראשון מוצלח יהיה איך לעורר רגש בבחורה או בחור. להבדיל, כשאני מעביר תהליך מיתוג עסקים קטנים באמצעות אימון עסקי, המטרה היא לעורר רגש. איזה רגש אתם שואלים את עצמכם? כל רגש – העיקר שלא יהיו אפטים כלפי.

 

אותם מרכיבים שמייצרים את הרגש שלנו הם לא אחרים מאשר חמשת החושים שלנו. אנשים אוהבים "למשש את הסחורה" לפני שהם קונים, "לראות בעיניים" את מי שהכרנו בטינדר, ואפילו כשהם בוחרים מאמן אישי ועסקי מומלץ זה כי הם "מרגישים שהוא הדבר הכי נכון עבורם". וכאמור על טעם וריח – אין מה להתווכח. חמשת החושים הם שמנהלים לנו את החיים כי המידע שאנחנו קולטים מהעולם עובר דרך הפילטרים שלהם. ראיה, שמיעה, טעם, ריח, ותחישה מסננים עבורנו את האינפורמציה האינסופית שאנחנו חשופים אליה. ובעידן שלנו אנחנו חשופים לכמות אינטנסיבית ומכל עבר.

 

המידע שעובר באמצעות חמשת החושים בסופו של דבר מייצר את הפרשנות האישית שלנו למציאות. פרשנות שהיא תמיד תהיה סובייקטיבית ורוצו לצפות במטריקס. לכל אחד מאיתנו יש חוש אחד שהוא יותר דומיננטי משאר החושים והוא האחראי העיקרי לדרך שבה אנחנו תופסים את החיים. מאחר והחושים הם אלה שבאמצעותם אנחנו מתקשרים עם הסובבים אותנו, תדמיינו לכם מה קורה כשאנחנו באים בתקשורת מאנשים שהם 'דיפרנט' מאתנו. כאלה שהחוש המחודד שלהם שונה משלנו? סביר להניח שיתרחשו הרבה אי הבנות, תסכולים, ואי הסכמות. תסמכו עלי, אני בן אדם 'תחישתי' בעוד הבן זוג שלי הוא 'ויזואלי'. (גם לא פלא שהוא צייר ומעצב דיגיטל 🙂

 

נושא-חמשת-החושים-הם-בעלי-השפעה-על-התת-מודע-נלפ-nlp-אימון-קואצ'ינג

 

בן אדם שהוא ויזואלי ישים לב לכל מה שהוא רואה. הוא יהיה מודע לגודל, צבע, ומיקום של חפצים. הוא יהיה עירני לכיוונים ותנועה. הרבה פעמים אלו אנשים שמתעסקים באמנות כמו ציירים, מעצבים, אדריכלים, סטייליסטים וכדומה. הוא ידבר בביטויים כמו "ראיתי את זה מגיע" או "זה נראה לי כמו חלום". בן אדם אודיטורי ישים לב לכל מה שהוא שומע, כמו קול, אינטונציה, ווליום. וכמובן יקלוט בקלות מסרים מילוליים והקשבה לשפה. הוא יגיד משפטים כמו "זה נשמע טוב!" או "תשמע שניה". אלה מכם שחוש התחישה (קינסטטי) שלהם מפותח, יהיו עירניים לחום וקור, כאב או מגע נעים, כיווץ או התרחבות. הם כמובן גם יהיו רגישים ומחוברים לתחושות שלהם. הרבה מהם עוסקים במקצועות טיפול, אימון אישי, אימון עסקי, ומקצועות היעוץ.

 

חושי הריח והטעם בעיקר מעוררים אצלנו זיכרונות ישנים בעוצמה וחדות. לכן ריח של פרחים יכול להזכיר לי את סבתא, והעוגה שטעמתי אתמול הזכירה לי את המסעדה בה אכלנו באמסטרדם. בדיוק על העקרון הזה פועלת שיטת נלפ באמצעותה אני מייצר שינויים מהירים וספציפיים אצל מתאמנים שלי וכחלק מתהליכי ליווי ואימון DIB. שינוי הרגלים nlp בין אם בדפוסי חשיבה, רגש, או התנהגות, מתבצעים על ידי השפעה על התת מודע. אני קורא לו הקופסה השחורה שלנו כי הוא זה שאחראי על כמעט כל התוצאות בחיינו. נושא חמשת החושים הוא מרתק וחלק בלתי נפרד מעולם הנלפ, כי אנחנו משנים את הפרשנות שנוצרה בעקבות מה שקלטנו בחושים, ובעקבות זה משתנה גם את התגובה או התוצאה שלנו.

 

נלפ מאמרים נושא חמשת החושים מה זה נלפ nlp שינוי הרגלים

עדי פרבר מעביר סדנא בנושא חמשת החושים נלפ

 

אז איך כל זה נראה בחיים שלכם? כשאתם כותבים פוסט לפייסבוק למשל או מאמרים, רבים ממכם מתעכבים על כל מילה ומילה וזה לוקח להם המון זמן. בפגישה בין אם רומנטית ובין אם עסקית, רבים מאתנו עירניים מדי למה הם אמרו? איך אמרו? ואיך הם שכחו להגיד ש…לאנשים מאוד חשוב להם לדייק במה שהם אומרים, ושחס וחלילה לא ישמיטו או ישכחו איזה משפט או מסר חשוב. אבל אני אגלה לכם סוד…רק 7% מהמידע שנקלט אצלנו בני האדם עובר באמצעות המילים. 38% ממה שנקלט מושפע דווקא מהשימוש בקול שלנו, ו-55% מושפע בכלל משפת הגוף.

 

עכשיו שאתם יודעים שחמשת החושים הם אלה המפעילים אותנו, ומנהלים את מערך המחשבות, רגשות, והתנהגויות שלנו. עשו שימוש באינפורמציה הזו כדי להגשים ולהעצים את החיים האישיים והעסקיים שלכם. אז אם אתם באמת רוצים לקלוט חוויה מלאה של החיים ולהיות חדי חושים. שימו לב לאיך אתם או אחרים נראים, וכשאתם מבינים כמה חשובה הנראות האישית או העסקית שלכם  – אז תייצרו אותה! שימו לב לאיך אתם או אחרים נשמעים – מה אתם או אחרים אומרים? איך אומרים? אתם מבינים שאתם צריכים להישמע – אז תשמיעו ותבטאו את עצמכם כמו שאתם. וכמובן שימו לב לתחושה שאתם או אחרים מעוררים? וזכרו שרק שה'דיפרנט' שלכם בא לידי ביטוי תהיו זכירים ותייצרו עניין אצל האחרים.

 

> לקריאה על נלפ בסדרת מאמרים שכתבתי לפורטל תל אביב, לחצו כאן
> לקריאה על מה זה נלפ nlp? לחצו כאן

רוצים לתאם תהליך אימון? צרו קשר עוד היום בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

הרשמו בחינם למגזין DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות  

אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

תגובות על “חמשת החושים שיעשו 'דיפרנט' בחייכם

  1. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט