קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

חי – טוב שלא אבדה עוד התקווה

הפוסט נכתב בתאריך 26 באפריל 2015, בשעה 0:09, על ידי עדי פרבר

מה הסיכוי לדעתכם שנערה טרנסג'נדרית העובדת בזנות ותלמיד ישיבה נשוי יתחברו? אני מאמין שבבסיס תמיד הדומה בין שני אנשים יהיה גדול מהשונה. מה שקורה זה שאנחנו כבני אדם עושים טעות בכל פעם שאנחנו בוחרים להשוות את עצמנו לאחרים. השוואה היא נקודת הסתכלות שלעולם לא תהיה אפקטיבית עבורנו, ובאופן אוטומטי תוליד שיפוט. זה קורה כי כשאנחנו משווים אנחנו מסתכלים על אנשים בעדשה מאוד צרה, דרכה נראה רק את מה ששונה אצל הבן אדם שמולנו.

 

כל מה ששונה ממני נמצא מחוץ לאזור הנוחות שלי (הפיזי, הרגשי, והמנטלי) ולכן תמיד יאיים עליי. באןפן טבעי זה עשוי להעלות בי רגשות שליליים של בלבול, פחד, אדישות, שנאה ועוד. בתהליך אימון אישי מגלים שמה שמאיים עליי לא בהכרח מעיד שזה לא נכון או טוב לי. זה דורש כמובן פתיחות שהיא הבסיס לכל תהליך אימון אישי מומלץ.

 

ההצגה "חי" שביימה חמוטל פוסקלינסקי ומציגה בתיאטרון הקוביה במרכז הגאה שבגן מאיר ת"א, מראה ברגישות ומורכבות שהדומה גדול יותר מהשונה. אז עכשיו תגידו לי שזה רק מחזה…אז קחו בחשבון שכתב אותו יוסי סיאס שמבין דבר או שניים באנשים ויחסים. מי שהנחה במשך שנים תכנית רדיו של שיחות עם מאזינים, מיומנות ההקשבה שלו משתכללת. הקשבה זאת אולי הדרך הטובה ביותר באמצעותה נאפשר לעצמנו לבחור לראות את הדומה. וזה מה שקרה למלכה ומשה במסע מורכב ואנושי של גילוי והתאהבות.

 

הצגה מומלצת על קבלת האחר

מתוך ההצגה "חי" מאת יוסי סיאס

 

אז מה הדומה ביניהם אתם בטח שואלים? ראשית הוא בעל תשובה, חרדי לובש שחורים ותלמיד ישיבה. גם היא מחפשת תשובות בעצמה מגיל מוקדם, אז הבינה שנולדה בגוף של גבר אבל הזהות שלה היא של אישה. שנית, שניהם מרגישים פגומים. הוא בגלל שאיננו יכול להביא ילדים, והיא שהגוף הפיזי שלה לא תואם את מי שהיא באמת.

 

המכנה המשותף השלישי הוא ששניהם עסוקים בחוויה של תיקון. בעוד משה בדרכו לבית הכנסת לקראת תיקון חצות, מלכה מעבירה את הלילה האחרון לפני תיקון עצמי (ניתוח לשינוי מין). בסך הכל גם מלכה וגם משה מרגישים 'דיפרנט' בחברה שבה הם חיים. שניהם עדיין מחפשים את זהותם וכמהים לתחושת שייכות. שניהם בני אדם.

 

וכששתי הדמויות מוצאות את הדומה ביניהן, הן גם מוצאות אחת את השנייה. היא עצמה אומרת לו במהלך ההצגה "אני שונה – גם אתה שונה, כולנו שונים". ובהמשך שואלת אותו "למה אתה רוצה להיות כמו כולם"? צודקת מלכה בשאלתה, כי הרצון להיות כמו כולם לעולם לא יקדם אותנו להצלחה. גם אצל השניים, הרגעים בהם הם קיבלו את מה ש'אחר' בהם כיתרון היו המאושרים ביותר שחוו. תוך זמן קצר הם מצליחים לחוות יחסים של קבלה, הבנה, ואהבה.

 

מאמן אישי לגייז והומואים דתיים על ההצגה חי

מה הסיכוי שנערה טרנסג'נדרית העובדת בזנות ותלמיד ישיבה נשוי יתחברו?

מעניין להתבונן גם על הגישות השונות של השניים. משה מאמין שמה שאלוהים נתן זה מה שיש לנו בחיים. גישה פסיבית ופרשנית לחיים שאינה אפקטיבית בקבלת תוצאות טובות בחיים. המתאמנים הדתיים שלי (ויש גם דתיים גייז) יודעים ש"בעזרת השם" לא מתקבל בחדר אימון אישי שלי, הרי שום דבר לא יעשה או יקרה אלא בעזרת עצמנו. מלכה לעומתו משחקת עם הקלפים שקיבלה בדרך לנצחון, כלומר היא בעלת גישה פרואקטיבית.

 

ספויילר אני לא אעשה לכם, כי סצנת הסיום לא ממש בהירה ומשאירה הזדמנות לפרשנויות שונות. אז אספר לכם על הסוף של הערב האישי שלי. בדרך חזרה לרכב, חברה שהיא עובדת סוציאלית מבריקה אמרה לי "במציאות זה לא יכול לקרות". היא אמנם סטרייטית, אך בעלת ניסיון מקצועי בניידת שדואגת לאותן בנות טרנסג'נדריות שעובדות ברחוב. גם אני נחשפתי לסיפורי קצה כשהתנדבתי בקו הקשב והסיוע של הקהילה הגאה. אבל דווקא הניסיון שלי בליווי ואימון אנשים וחדר האימון שלי שכותליו כבר שמעו וראו הכל, לימד אותי שבחיים הכל יכול לקרות.

 

 אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

 אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט