קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

התמודדות עם פחד אי וודאות בעזרת אימון לביטחון עצמי

הפוסט נכתב בתאריך 1 בספטמבר 2016, בשעה 7:00, על ידי עדי פרבר

אתם יודעים מה הפחד הכי נפוץ שאני נתקל בו בתהליכי אימון אישי ואימון עסקי שאני מעביר? ללא ספק פחד מאי ודאות. כולנו רוצים להרגיש ולחוות כל הזמן תחושת ביטחון! להיות בטוחים כדי לקבל החלטה נכונה או לעשות פעולה נכונה, כזאת שתביא את התוצאה שלה אנחנו מייחלים. שבכל מה שנשקיע נראה רווח, שהרווח יהיה גדול על המחיר, ושכל הוצאה או רכישה שלנו תהיה מוצלחת. למעשה אנחנו מעוניינים שכל הסיכונים שאנחנו לוקחים ישתלמו לנו.

 

אבל יש רק בעיה קטנטנה בכל הסיפור הזה…שאין לנו וגם לא יהיה לנו באמת ודאות בחיים. מעצם היותנו בני אדם אנחנו לא יכולים לדעת דבר אחד וזה – מה יוליד הרגע הבא? בלי חס ושלום לפתוח חזית עם מתקשרים וחוזי עתידות למיניהם. אנחנו חווים אי ודאות לגבי מערכת היחסים שלנו, המצב הכלכלי שלנו, אי ודאות תעסוקתית או בעסק שלנו. לעולם לא נחווה ודאות גם לגבי מה יעלה בגורלם של החלומות והמטרות שלנו. גם לא מה יהיה עם הילדים שלנו במשך השנים.

 

בעלי עסקים? פסקה מיוחדת בשבילכם

כמי שמנהלים עסק באופן טבעי אנחנו פועלים בתנאים של אי ודאות. השוק לא צפוי, אנחנו לא יכולים לדעת מה יעשו המתחרים שלנו או איזה מתחרה חדש יצוץ, המיסים והחקיקות לעסקים קטנים משתנה. גם יש כל הזמן חידושים טכנולוגיים וטרדנדים חדשים שמשנים את התמונה. ובעיקר כולנו עובדים מול אנשים – לקוחות, ספקים, עובדים וכדומה. ודינמיקה עם אנשים משמעותה ללא ספק אי ודאות. "75% מעצמאים בישראל חשים חוסר ביטחון תעסוקתי" נקבע בסקר, ואם אתם שואלים אותי זה גם מסביר למה בשנת בשנה שעברה כ-850 עסקים נסגרו בשבוע בשנת 2015. כלומר 44 אלף עסקים בשנה שלא ידעו איך להתמודד עם אי ודאות.

 

בתהליכי אימון אישי ואימון עסקי שאני מעביר, גיליתי שאי ודאות היא זאת שמשתקת את בני האדם. אנחנו חווים לחץ בשל אי ודאות וכמובן יש קשר בין אי ודאות וחרדה מפני העתיד. קשיי התמודדות עם פחד אי וודאות מקשים עלינו לקבל החלטות מקטנות ועד גדולות. כי אנחנו רוצים ודאות לקבל החלטה נכונה. ושהפחד מנהל אותנו אז הוא מונע מבעדנו לצמוח ועוצר אותנו מלהתקדם. זאת הסיבה שכל כך הרבה אנשים בימינו דורכים במקום. העניין הוא שאנחנו אף פעם לא באמת דורכים במקום. מכורך האינרציה אנחנו הולכים אחורה.

 

 איך-להתמודד-עם-אי-ודאות-אימון-אישי-לחוסר-ביטחון-

 
במקום להיות שחקנים בחיים שלנו, אנחנו תופסים את עמדת התסריטאים. אנחנו עסוקים בספקות, ספקולציות, ציפיות וביקורת עצמית. ולכן גם קבלת החלטות בתנאי אי ודאות בלתי אפשרית מאחר ואנחנו מרגישים חוסר אונים שמגביל אותנו. מתוך המקום הזה בלתי אפשרי להגיע לתוצאות טובות. אז הבשורה הרעה היא שאי ודאות תמיד תהיה סביבנו. והיא כאן להישאר בודאות 🙂 הבשורה הטובה היא שבאמצעות טיפול או אימון אי ודאות אפשרית להתמודדות אפקטיבית!

 
אנחנו מאויימים על ידי אי ודאות כי אין לנו תחושת ביטחון לגבי מה יקרה או איזה תוצאה נקבל. לעולם לא נוכל לקבל בטחון אמיתי בשום דבר שנמצא מחוץ לנו. מאחר ואין לנו שליטה על כל אותם דברים. לכן, אם אנחנו נרצה להתמודד עם אי ודאות בצורה אפקטיבית ולהמשיך קדימה. להגשים את המטרות והחזון שלי למרות ועל אף כל הקשיים והאתגרים. אין לי ברירה אלא למצוא את הבטחון עצמי. בעצמי. ה'אני' זה הדבר היחיד שכל מה שנוגע לו נמצא בשליטה שלי.

 

לכן אני רואה שאנשים שבתהליך אימון לביטחון עצמי מצליחים להתמודד עם אי ודאות ככל שהבטחון העצמי שלם גדל. אז הם מתקדמים למרות ואף על פי. מקבלים החלטות בתנאי אי ודאות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. מאפשרים לעצמם לקחת סיכונים מחושבים וגם לאפשר להגיע לרווחים אמיתיים. מבינים שלהיכשל ולטעות זה חלק מהדרך להצלחה. אז הם מתעקשים כשלא הולך. ומתמידים גם שיש פער בין המצב המצוי לרצוי. הם עושים זאת על אף אי הודאות כי הם מאמינים ביכולות שלהם ויש להם ביטחון עצמי במי שהם.

 

אז אני מקווה שהפנמתם ששום דבר אינו בטוח בחיים האלה. טוב…אולי חוץ מהמוות. אין לנו "ביטוח" על הבחירות, ההחלטות, או התוצאות שלנו. מאחר ואנחנו בני אדם אז תמיד נמשיך לחפש את הביטחון הזה. אני פשוט  מציע לכם שתמצאו אותו בעצמכם. תהיו בטוחים במי שאתה ובמה שאתם רוצים – רק בזה יש ודאות. כל אחד מכם ללא יוצא מן הכלל הוא 'דיפרנט' ומה ש'אחר' בכם זה היתרון שלכם להצלחה!

 

רוצים לתאם תהליך אימון? צרו קשר עוד היום בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

הרשמו בחינם למגזין DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות  

אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

2 תגובות ב- “התמודדות עם פחד אי וודאות בעזרת אימון לביטחון עצמי

  1. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

  2. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט