קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

ד"ר עדה בקר מלמדת את הילד להיות כמו כולם? אל תזרמו איתה! אימון קבלה עצמית וקבלת האחר

הפוסט נכתב בתאריך 14 בספטמבר 2016, בשעה 14:59, על ידי עדי פרבר

לפני כ-4 שנים ממש בתחילת דרכי כמאמן אישי ועסקי יצא לי להכיר את ד"ר עדה בקר, יועצת התפתחותית לגיל הרך. אני הגעתי לכתוב את הטור הראשון שלי בפורטל תל אביב "טור אישי של מאמן אישי" שאני כותב ב-4 שנים האחרונות. היה זה קורס "אמנות השכנוע" של המנטור יניב זייד הידוע בכינויו ד"ר שכנוע. אכן השתכנעתי שד"ר עדה בקר אשה חביבה ואשת מקצוע רצינית על אף ההיכרות הקצרה. בשבוע שעבר התפרסם ב-Ynet טור דעה אישי שערורייתי שלה בשם "הילד רוצה ללבוש שמלה לגן? אל תזרמו איתו". קראתי, התאכזבתי, ואינני משוכנע בכך יותר.

 

ד"ר עדה בקר ממליצה להורים מתוך הניסיון והידע המקצועי שלה, למנוע בנים שלובשים בגדים של בנות או מתחברים איתן. זאת כדי שהוא יתאים את עצמו לסביבה ולילדים האחרים, ובכך למנוע דחייה חברתית אצל ילדים, בדידות, ובריונות בבית הספר. אני הייתי הילד הזה! אמנם בגדים של בנות אף פעם לא עשו לי את זה, אבל באותם שנים היה לי מתאים יותר להתחבר עם בנות. וכן, צחקו עלי. אפילו הרביצו לי. אך הפלא ופלא, 20 שנה אחרי אני יכול להגיד לכם שיכל להיות הרבה יותר נורא אם היו מונעים ממני להיות מי שאני.

 

כל אותם חוויות שעברתי כילד קטן הם חלק בלתי נפרד ממי שאני היום ובדיעבד לא הייתי מוותר עליהם. אני לא יכול לראות איך הייתי אני בלעדיהם. ומי שאני זה 'דיפרנט' ונפלא מעין כמוני! היום אני מלווה אנשים לאהוב את עצמי כמו שאני, וזה סוד להצלחת יצירת שינוי בחיים. להביא את עצמם לידי ביטוי כמו שהם מבלי לחשוב מה מה אחרים חושבים עלי. אני בטוח שלא תתפלאו אם אשתף אתכם שזה אולי המכנה המשותף הכי רחב של כולנו. כל אחד מרגיש 'דיפרנט' במשהו והשאלה אם ניתן לו לנהל אותנו ולעצור אותנו או שנלמד להפוך אותו ליתרון.

 

%d7%93%d7%a8-%d7%a2%d7%93%d7%94-%d7%91%d7%a7%d7%a8-%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%90%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%9f-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%99-%d7%9c%d7%a7%d7%91%d7%9c%d7%94-%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%99%d7%aa

 

כמי שפיתח את שיטת אימון DIB שמביאה תוצאות מדהימות אצלי ואצל המתאמנים שלי, שבבסיסה מה ש'אחר' בנו זה היתרון שלנו להצלחה. מדאיג ואף מרתיח שאנשי מקצוע וחינוך מחנכים את הילדים או המבוגרים שלנו להתאים את עצמם לכולם. להיות כמו כולם. שאנשים מבוגרים מדור אחר ותפיסות עולם מקובעות ולא רלוונטיות מכווינות את דור העתיד שלנו. כמו טפיל שאי אפשר להיפטר ממנו.

 

ד"ר עדה בקר קוראת למשל להדחיק כל מה שהיא קוראת לו "נטייה להתנהגות נשית". אז הייא מציעה להורים במקום לתמוך ביכולת אמנותית של הילד כמו שירה למשל, לשלוח אותו לחוג כדורגל. אני מאמן אישי ועסקי לאמנים מכל הסוגים ולכן נחרדתי מאמירה זאת. תארו לכם מה היה קורה אם היו אומרים לשלמה ארצי להצניע את "ההתנהגות הנשית הזאת" שירה. אה? האם בכלל הוא היה מפתח קריירה אמנותית ואנחנו היינו נהנים משיריו? על זה הוא היה אומר "תתארו לכם עולם יפה, פחות עצוב ממה שהוא ככה".

 

אני יכול רק להניח את הכאב של טרנסג'נדרים‏ שנחשפו לטור של ד"ר עדה בקר, בו היא מבטלת לחלוטין את המצוקה של ילדים המתמודדים עם קשיים נפשיים, בגלל חוסר קבלה. יתרה מזאת, היא טוענת על זהות מגדרית אצל ילדים עדין לא מעוצבת בגיל בית ספר ולכן צריך לתמוך בזהות המינית המולדת שלו. טענה משוללת יסוד ומחקרים מראים שזהות המגדר מתעצבת באופן סופי עד סביבות גיל 18 חודשים לערך. אבל זה לא מפתיע אותי כשאני קורא שהיא מכנה את חברי הקהילה הגאה "אטרקציה".

 

אנשים בעלי מגדר או נטייה מינית שונה הם אנשים אמיתיים. כמוני. אולי לא כמוך, אבל אני בטוח שלפחות כמו מישהו אחד שאת או אתה מכירים ואוהבים. אנחנו מי שאנחנו. אמירה כזאת מבטלת לחלוטין קהילה שלמה. ה"בעיה המגדרית" כפי שד"ר עדה בקר מכנה אותה אינה שלנו מאחר ואין לנו בעיה. הבעיה המגדרית היא שלה ושל אנשים כמותה שהופכים את מי שאנחנו כמו שאנחנו לבעיה. כשדברים כאלו נאמרים על ידי איש מקצוע או במסגרת ייעוץ אצל איש מקצוע אני רואה בכך סכנה. אני חושב על האשמה שייקח איתו הורה שנים קדימה בהנחה שילדיו באמת יתגלו גיי או לסבית. שלא לדבר על הנזק שנגרם לילד בגיל כך כך מוקדם ש"המבוגרים" אומרים לו שהוא לא בסדר רק בגלל שהוא מי שהוא.

 

 

במסגרת לימודי האימון שלי בביה"ס תות תקשורת תוצאות של אלון גל. חוויתי שאלות מביכות ע"י מאמנים בכירים שמפגינות בורות ושיפוט שגרמו לי להרגיש לא בנוח. רק השבוע סיפרה לי מתאמנת חדשה שעזבה מאמנת אישית באבן יהודה שאמרה לה "את שמנה ואם לא תרזי אף אחד לא יאהב אותך". אימאלה! איך יכול להיות בעוד אחד ההיבטים העיקריים בתהליך אימון ובקשר של המאמן מתאמן זה שהוא שאין שיפוט, דעה או מוסר. מה שאמור להנחות מאמן אישי או עסקי מקצועי זה לקדם את המתאמן למטרות שלו ולהתנהל ע"פ עקרונות האימון ולעשות שימוש בכלים האימוניים. אז איך לבחור קואצ'ר מומלץ? כמה סכנה יש כשאנחנו באים לבחור מאמן אישי שיש לו אחריות גדולה על חייו של בן אדם.

 

אחד הדברים שיניב זייד לימד אותי ואת ד"ר עדה בקר באותו קורס היה החשיבות בשימוש של מסרים מקטבים להצלחה עסקית. מסרים מסוג אלו שמים אותנו בפרונט ויוצרים באזז סביבנו. תמיד יהיו מי שלא יאהבו אותנו בעוד זה יגביר את הרגש אצל אלו שכן מתחברים. תהיתי לעצמי אם היא יישמה טיפ אימון עסקי חשוב זה והפכה אותו באופן מחושב לטובת הצלחתה האישית. אני לא אופתע אחרי שעל התגובה שכתבתי בעמוד הפייסבוק שלה קיבלתי הזמנה לרכוש את ספרה. אז הנה התגובה שלי: ד"ר עדה בקר רוצה ללמד את הילד שלכם להיות כמו כולם? אל תזרמו איתה!

 

רוצים לתאם תהליך אימון? צרו קשר עוד היום בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

הרשמו בחינם למגזין DIB וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות  

אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט