קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

טודו או לא To DO, זאת השאלה – על עשייה או הימנעות מעשייה

הפוסט נכתב בתאריך 29 ביולי 2020, בשעה 17:57, על ידי עדי פרבר

על עשייה ואימון אישי

הימנעות מעשייה היא תופעה נפוצה והניסיון לפתור אותה בתהליך פסיכולוגי עמוק וארוך שנים… הוא פרדוקס! אימון אישי להבדיל – מושתת בעיקר על עשיה. עם כל הכבוד לספרי השראה מומלצים כגון הסוד… אני אספר לכם את ה-סוד! אף אחד לא יביא את עצמו לחוות הצלחות או להשיג מטרות בחיים מבלי לנקוט בפעולות פיזיות. נכון שיש חשיבות גדולה לחשיבה חיובית כפי שהרחבתי בראיונות טלוויזיוניים. גם שימוש בדמיון מודרך ו/או בחוק המשיכה הוא אפקטיבי כשעושים אותו נכון. יחד עם זאת, אם אתם בוחרים להסתמך רק על זה – אל תצפו להגיע רחוק מעבר לספה הנוחה שלכם. כן?

סיבות של הימנעות מעשייה

המעשים שלנו הם אלו שקובעים את התוצאות שנקבל ואיך החיים שלנו נראים. בעוד שייקספיר שאל "להיות או לא להיות?" אני טוען ש"לעשות או לא לעשות, זאת השאלה". מניסיוני הרחב בהעברת תהליכי אימון ושינוי שם נמצאות נקודות עיוורון מגוונות ונפוצות. אנשים רבים נמנעים מעשיה מסיבות שונות ומגוונות כמו פחד מהצלחה, פחד מכישלון, אי וודאות, ביטחון עצמי נמוך, פרפקציוניזם ועוד. לרב הם יפטרו את זה בכך שיקשרו אי עשייה לעצלנות או יצדיקו את חוסר העשייה שלהם בתירוצים ונסיבות חיצוניות שונות. רבים מבלבלים בין חשיבה לעשייה והם באמת מאמינים שהם עושים. בשורה התחתונה שכשאין עשייה אז אתה לא רק תקוע במקום אלא הולך אחורה.

דפוסי חשיבה של יציאה לעשיה

אומרים "העשייה משחררת" וזה כל כך נכון! לא פלא שבמקרים רבים היא הטיפ הטוב ביותר איך להתמודד עם דיכאון ללא תרופות. היא גם ה"גלולה" היחידה שקיימת בשוק להעלאת ביטחון עצמי באופן מהיר. ואם שאלתם את עצמכם בעבר איך לעודד מוטיבציה? אז גם כאן התשובה זהה. אז למה בכל זאת אנחנו נוטים להימנע מעשייה? התשובה משתנה מאדם לאדם – תוכלו לגלות את הסיבות כשתיחשפו למפת דפוסי החשיבה במוח שלכם. לכל אחד מאתנו יש תמהיל דיפרנט של דפוסים אוטומטיים שמניעים אותנו בזמן שאנחנו מקבלים החלטה אם לעשות משהו שאנחנו רוצים או לא. תהליך שקורה במוח שלנו בשבריר שנייה ובאופן לא מודע.

עשייה או הימנעות מעשייה - זאת השאלה!
בלוג בנושא עשייה של עדי פרבר, קואצ'ר מומחה בדפוסי חשיבה והתנהגות | לעשות או לא לעשות – זאת השאלה

עשייה או הימנעות מעשייה – לא שחור ולבן

לא רק שהם עוצרים או מניעים את הבחירה שלנו לצאת לעשייה. דפוסי חשיבה אוטומטיים גם מכתיבים את משך הזמן שלוקח לנו לצאת לעשייה, תהליכי קבלת ההחלטות וסגנון הביצוע. זיהוי דפוסי חשיבה ישפוך אור על טריגרים פנימיים וסביבתיים שגורמים לך להימנע מעשיה. הרי זה לא שחור או לבן והעולם אינו מתחלק בין אלו שעושים לאלו שחווים דחיינות. אחרת חצי עולם היה לגמרי לא תפקודי ונמנע ממטלות פשוטות ויומיומיות כמו גם מלעשות מהלכים משמעותיים, נכון? החיים הרבה יותר מורכבים. למשל, בזמן שאני יכול להימנע מלעשות מהלך שיקדם אותי בקריירה אני יכול להיות בעשיה טוטאלית בתחום אחר בחיי.

DOING VS. BEING

צריך להבין שכל עולם ה-Doing מגובה במה שנקרא Being. כלומר תמהיל הדפוסים הפנימי שלי ישליך על האופן בו אני ניגש או נמנע מעשיה. למשל יש אנשים שימנעו רק מעשיה של משהו חדש ולא מוכר. יש אנשים שימנעו רק מעשיה עבור עצמם אבל לא יהיה להם חסם לעשות עבור אחרים. אחרים יעשו כל עוד זה בשיתוף פעולה עם עוד אנשים אבל לבד הם יקפאו. כלומר תנאים מסוימים מאפשרים או מעכבים את העשייה שלנו.

עשייה או הימנעות מעשייה זאת השאלה – מחירים ופתרונות

כשאנחנו לא בעשייה אפקטיבית שנמצאת בהלימה עם הרצונות שלנו אנחנו משלמים מחירים כבדים. לא רק שאנחנו לא ממשים את עצמנו, אלא שאנחנו ממש מחבלים בהגשמה אישית ומקצועית שלנו. עם הזמן הימנעות מעשייה מזינה ביטחון עצמי נמוך מאוד. לאורך זמן אנחנו מאוכזבים מעצמנו ומהחיים שלנו. הפחד לעשות רק הולך וגדל במקביל לכך שההימנעות הופכת להרגל אוטומטי. אז כשלב ראשון בדרך ליציאה מהמלכוד המסוכן הזה חשוב לזהות את הדפוסים הייחודים שלכם במוח. לפצח את הגורמים המניעים ו/או המעכבים (דפוסי חשיבה אוטומטיים) את העשייה שלכם. לאחר הזיהוי יהיה קל לתת לכם כלים של אימון אישי והכוונות מדויקות ליצירת שינוי ופריצת דרך.

רוצה לחשוף את דפוסי החשיבה שלך באופן אובייקטיבי ומדויק?

לגלות איך דפוסי החשיבה שלך משפיעים על הבחירה שלך לצאת לעשייה, משך הזמן וסגנון הביצוע?

לזהות במדויק ובאובייקטיביות את הגורמים הפנימיים שמניעים אותך אל הימנעות מעשייה?

לשפר התנהגויות מהמקור כדי להיות בעשייה אפקטיבית וסוף סוף להגשים את עצמך עד הסוף!

תגובות על “טודו או לא To DO, זאת השאלה – על עשייה או הימנעות מעשייה

  1. Pingback: 5 שיעורים שלמדתי מהקורונה על כישורי חיים והתמודדות עם אתגרים

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט