קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

למה אריאל שרון "שחקן"? שעור במנהיגות

הפוסט נכתב בתאריך 20 בינואר 2014, בשעה 0:07, על ידי עדי פרבר

"לא משנה אם אתה למעלה או למטה, העיקר להישאר במשחק", אמר אריאל שרון, שהלך לעולמו בשבוע שעבר. בכך הוא תימצת את אחד מעקרונות החשובים להצלחה בקואצ'ינג, עקרון המעורבות. עקרון זה מפציר בנו לבחור להיות בעמדת "השחקן" בכל סיטואציה בה אנחנו יכולים להשפיע או לשנות. "שחקן" הוא מי שלוקח חלק פעיל במשחק, ומטבעו נמצא בתוך המגרש, ממוקד בהווה, ויש לו 100% השפעה על תוצאות המשחק. שחקן גם יודע שיהיה עליו לקחת סיכונים אבל הוא מבין שהרווח שלו תמיד יהיה גדול יותר. אריק שרון אכן היה שחקן מלא במהלך חייו, עדות לכך היא השפעה המכרעת של העשייה שלו על מדינת ישראל, לטוב ולרע.

על פי עקרון המעורבות, האופציה השנייה בחיים היא להיות בעמדת ה"פרשן". אחד שנמצא מחוץ למגרש, ממוקד בעבר, מדבר על, אין לו שום השפעה, ומאחר ואינו מוכן לשלם מחיר גם לא יזכה ברווח. הפרשנים כבר גמרו להספיד את אריאל שרון לפני שנים רבות על מעשיו השנויים במחלוקת. למשל כשנזרק בצורה משפילה מהצבא, או שהודח מתפקידו כשר ביטחון בעקבות מסקנות הוועדה לחקירת הטבח בסברה ושתילה. אך כ"שחקן" בכל רמ"ח אבריו הוא תמיד היה נכון לשלם את המחיר, ולא חשש ממה שיגידו עליו. הוא גם ידע לקבל את העובדה שטעויות הם חלק בלתי נפרד מעשייה, ולא חשש לקחת סיכונים להגשמת חזונו.

המנהיגות, סגנון התקשורת, החזון, המטרות, והערכים של אריק, השתנו במהלך תקופות חייו ובמהלך מילוי עשרות תפקידיו. הוא הבין שאנחנו חיים בעולם דינמי ומשתנה, והשכיל תמיד להסתכל על המציאות כפי שהיא. היתה לו את הפתיחות הנדרשת לשנות את דעותיו. הוא לא פעל מתוך צדקנות, כמרבית הפוליטיקאים שמצדיקים שוב ושוב את עקרונותם ודרכם גם כשאינם מניבים תוצאות בשטח. וכך הגנרל שצלח את תעלת סואץ בראש שיירת טנקים והכריע את מלחמת יום הכיפורים, הוא גם אותו שר חקלאות ש-6 שנים מאוחר יותר הגיע לביקור רשמי עם אנואר סאדאת במצרים. אבי ההתנחלויות ביהודה, שומרון וחבל עזה, היה גם זה שגם פינה בכוח את יישובי חבל ימית במסגרת הסכם השלום עם מצרים וב-2005 הוביל את "מהלך ההתנתקות". הוא היה ראש ממשלה ימני שהצהיר על נכונותו לתת לפלסטינים מדינה עצמאית ממערב לנהר הירדן, בניגוד למצע האידיאולוגי של מפלגתו. אחד ממנהיגיה הבולטים של הליכוד, שבשנות פעילותו האחרונות היה זה שפיצל אותה וייסד את מפלגת "קדימה". אגב, הלוחם הנועז היה גם ראש הממשלה המכהן הראשון שנפגש עם נציגי קהילת הלהט"ב.

גם בחייו האישיים הוא חווה אינסוף טרגדיות ואתגרים. שרון לא נועד לגדולות מבית אביו, בניגוד למנהיגים ישראלים אחרים כגון יצחק רבין, משה דיין, ושמעון פרס. בניגוד לאחרונים שצמחו מחוגי האליטה, אריק בילה את שנות ילדותו בעזרה להוריו קשי היום בעבודת אדמה מפרכת. במלחמת העצמאות ניצל בנס לאחר שקליע פילח את בטנו בקרב לטרון. אשתו הראשונה מרגלית נהרגה בתאונת דרכים. בנו הבכור נפצע קשה בראשו מפליטת כדור רובה ומת בזרועותיו. אריק ניאלץ גם להיפרד מאהובתו לילי, אשתו השנייה ואחותה של מרגלית, שנפטרה ממחלת הסרטן.

ציטוט של אריאל שרון על להיות "שחקן" בחיים

עקרון המעורבות של הקואצ'ינג, כפי שניסח אריאל שרון

כמו כל המצליחנים הגדולים, אריאל שרון לעולם לא ויתר על העשייה שלו גם ברגעים הקשים ביותר. רב בני האדם מפסיקים באופן אוטומטי לנסות שוב אחרי שחוו כשלון או טרגדיה. אבל לאריק שרון היו את כל התובנות והערכים של מנהיג אמיתי – אומץ, נחישות, יוזמה, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. שרון הביא את אותם ערכים לידי ביטוי לאורך חייו בקריירה הצבאית, הפוליטית ובחייו האישיים. אלו המנהיגים שדרושים למדינת ישראל, ואלו התכונות שדרושות לכל אחד מאתנו בחיי ביום יום האישיים שלנו. אז הימנים מחרימים אותו על ההתנתקות, השמאלנים רואים בו פושע מלחמה וכל אחד מפרש כאוות נפשו. אני בוחר לקחת את ההשראה מאריק שרון.

 > לקריאת פוסט המחווה לאריק איינשטיין, לחץ כאן

> לקריאת פוסט המחווה לספי ריבלין, לחץ כאן

אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט