קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

איך להתמודד עם פחד מהצלחה? 7 טיפים לאימון אישי

הפוסט נכתב בתאריך 9 ביולי 2020, בשעה 10:40, על ידי עדי פרבר

פחד מהצלחה זה חסם הצלחה נפוץ ומתוחכם שמעכב ואף מונע ממך במודע או לא במודע, להגשים את עצמך ולעמוד ביעדים. בני אדם שחווים פחד מהצלחה או כל סוג אחר של פחד, יפתחו בהתאם דפוסי חשיבה והתנהגות לא מועילים. דפוסי חשיבה שליליים, דפוסי דחיינות, חשיבת יתר ועוד רבים אחרים שאינם אפקטיביים. דפוסים אלו באים לידי ביטוי בדרך בה אנחנו חושבים, מקבלים החלטות ופועלים. וכך ההתנהגויות שלך בפועל מונעות מפחד מהצלחה במקום מתוך הגשמה עצמית באופן אפקטיבי.

דפוסי החשיבה מתקבעים לנו במוח ופועלים על אוטומט. כל מטרתם היא עד כמה שזה נשמע אבסורד "לשמור" עלינו מההצלחה. על זה נאמר שמור אותי מאוהבי ומאויביי אשמר בעצמי. הרי בעוד שאני אמור לאהוב את עצמי כמו שאני ולהיות בתחושה של מסוגלות ושאני ראוי. בסופו של דבר אנחנו מוצאים את עצמנו מתנהגים כאויב מס' 1 שלנו. הבשורה הטובה היא שניתן לזהות ולאמן את הדפוסים ובכך לעשות שינוי ולהתגבר על הפחד הלא רציונאלי הזה, פחד מהצלחה.

 

אז איך להתמודד עם פחד מהצלחה?

7 טיפים של אימון אישי – איך להתמודד עם פחד מהצלחה?

 

1. זהו את הסיבה שגורמת לכם לפחד מהצלחה

כל התחלה של שינוי מתחילה מלהבין את ההתנהגויות שלנו. איך המוח שלנו פועל. כשאנחנו מזהים בצורה אובייקטיבית ומדויקת את הדפוסים הלא מודעים ש"מתדלקים" את הפחד מהצלחה, אז נוכל לעשות שינוי עמוק שיצמצם ובהמשך יכחיד את הפחד מהצלחה. שתזהו את דפוסי החשיבה שמנכיחים את הפחד מהצלחה אז תוכלו לעשות במוח הקשר ביניהם. גם תבינו את הסיבה שבגינה אתם מתנהגים כמו שאתם מתנהגים. זה יעניק לכם זכות בחירה לבחור דיפרנט.

2. העבירו את הפוקוס מהמחיר אל הרווח של ההצלחה

אחד הדפוסים הנפוצים שמזין את הפחד מהצלחה בחיים שלנו זה דפוס 'בקרת האיכות'. דפוס חשיבה אוטומטי שגורם למוח להיות ממוקד במחירים שאנחנו עשויים לשלם. מיקוד בתסריטים השליליים, ב'מה אם' אכשל או אפסיד. הדפוס גורם לנו להתמקד בשלילי. מתוך המקום הזה אנחנו מתנהגים באופן הרסני שמחבל בהצלחה. אימון המוח לחשיבה חיובית באופן מודע יעשה שינוי בבחירות ובתגובות שלכם. יקדם אתכם לעבר הגשמת היעד או המטרה.

איך להתמודד עם פחד מהצלחה – 7 טיפים לאימון אישי שכתבתי למגזין sweefit ליזמים וקריירה

3. הימנעו מלייחס להצלחה את הפתרון לכל חייכם

אנשים עם דפוסי חשיבה של הישגיות יתר מונעים מהצלחה בצורה מוגזמת. בין היתר זה גם מקשה עליהם לקבל שיש עליות וירידות בחיים ושאף אחד לא חסין מלחוות רגעים פחות מוצלחים. הם  נוטים לייחס להצלחה שלהם את כל הפתרון לחיים שלהם. הם מתייחסים אליה כעניין של חיים ומוות. מה שגורם הרבה פעמים לסגל דפוסי דחיינות שיעצרו אותם מלפעול ולהתקדם. לפעמים דווקא כשהם נמצאים במרחק נגיעה מהגשמת המטרה שלהם. אז הכניסו פרופורציות, התאמנו על לראות את התמונה השלמה ואזנו את דפוס ההישגיות שלכם שלא יבוא בעוכרכם.

4. חזקו את האמונה ש"מגיע לי להצליח!"

ישנם דפוסי חשיבה במוח שמתייחסים ליכולת שלנו לתת אמון, לסמוך על עצמנו, ולהאמין במסוגלות שלנו וביכולת שלנו להגשים חזון אישי או מקצועי. אלו קובעים עד כמה נאמין ביכולת שלנו להצליח או לא. מחקרים מראים שככל שאנחנו אופטימיים ובטוחים בעצמנו, כך הסיכוי שלנו להצליח גדל יותר. שאני מודע לנטייה האוטומטית שלי להיות סקפטי ולא להאמין אז אני יכול לעשות בחירות אחרות ומודעות שיביאו לי תוצאות דיפרנט.

5. דמיינו את ההצלחה שלכם וכיצד היא תטיב עם חייכם

וולט דיסני אמר שאם אתה לא יכול לראות את זה אז אתה לא יכול להגשים את זה. אנחנו יודעים היום שהמוח שלנו מגיב לתמונות ולאימג'ים. באופן בו מתפקד תת המודע שלנו יש לוויזואליזציה יכולת השפעה על התוצאה שלנו. זאת הסיבה שבשנים האחרונות התפתחות שיטות טיפול שונות שמבוססות על דמיון מודרך. ביניהם שיטת Nlp שמשולבת בשיטת אימון DIB המושתתת על אבחון התנהגותי חדשני שמזהה בין היתר עד כמה לוויזואליזציה יש השפעה עליך באופן אישי. כל אחד הוא דיפרנט ואחרים משתכנעים יותר על ידי שמיעה, עשיה או קריאה. חשיפת האינפורמציה הזאת על עצמך היא בעלת ערך והשפעה גדולה עבורך.

6. הגדירו יעד ברור וספציפי של מהי הצלחה עבורכם

הגדרת יעד תעזור לנו להתמקד יותר במטרה ופחות בגורמים הפנימיים שמנסים לחבל בה. יעד מוגדר שהוא חלק משגרת החיים רותם אותנו ושומר אותנו על מסלול ההתקדמות. ככל שיעד ברור וספציפי יותר כך הוא גם אפקטיבי יותר. הדיוק מאפשר למוח שלנו לראות בדיוק את מה שאנחנו מבקשים כך שקל לו יותר לכוון אותנו לשם, ממש כמו WAZE. היכולת להגדיר מטרה ספציפית גם היא תלויה בדפוסי החשיבה שלנו שמתייחסים ליכולת לעבד מידע. האם אתם אנשים שנוטים לחשיבה גלובלית או שקל לכם יותר לרדת לפרטים?

7. פרגנו ועודדו הצלחות של אחרים – קבלו מהם השראה!

שאני מפרגן ומעודד הצלחות של אחרים זה משפיע גם עלי ועל מערכת היחסים שלי עם הצלחה. כמו שאומרים "ההצלחה מדבקת". היכולת לפרגן היא גם מיומנות שככל שאעשה אותה לאחרים כך יהיה לי גם יותר קל לעשות אותה לעצמי. פירגון עצמי חשוב מאוד בבניית ביטחון עצמי בדרך להגשמה אישית והצלחה. להבדיל כאשר הצלחות של אחרים מכווצות אותי ומעלות בי רגשות שליליים. המוח שלנו מקשר הצלחה למשהו נגטיבי וישמור עלינו ממנה. יש אנשים עם דפוס שממוקד אחרים כך שהפירגון בא להם ביתר קלות. אלו שדפוס המיקוד בעצמם דומיננטי יתקשו לפרגן לאחרים. התעסקות עצמית מוגזמת היא עוד דפוס שבמקרים רבים מגבה את הפחד מהצלחה.

רוצה לחשוף את דפוסי החשיבה שלך באופן אובייקטיבי ומדויק?

לגלות את דפוסי החשיבה שלך ועד כמה הפחד מהצלחה קיים בך.

לזהות במדויק ובאובייקטיביות את הגורמים הפנימיים שמזינים את הפחד שלך מהצלחה

לשפר התנהגויות מהמקור כדי לעשות שינוי יציב וסוף סוף להגשים את עצמך עד הסוף!

תגובות על “איך להתמודד עם פחד מהצלחה? 7 טיפים לאימון אישי

  1. Pingback: קואצ'ינג בשיטת DIB לתהליכי אימון אישי או אימון עסקי שעושה את ה'דיפרנט'

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט