קטגוריות
הבלוג של עדי
תגים
, , ,

על המחבר

עדי פרבר, מאמן אישי, עסקי ומרצה מוביל. מפתח שיטת אימון DIB - different is the NEW better מתוך האמונה שמה שאחר בכל אחד מאתנו זה היתרון להצלחה, ושרק אם נעשה דברים אחרת נקבל תוצאות שונות וטובות יותר. נציג כלי אבחון ואימון חדשני Accumatch בישראל, באמצעותו מציע תהליכי אימון מבוססים אבחון התנהגותי מבוסס מדע, אובייקטיבי ומדויק, מה שמאפשר לבנות לכל אחד תהליך אימון מותאם אישית למבנה המוח, שיהיה אפקטיבי ויביא תוצאות דיפרנט! עדי מופיע במדיות השונות כמומחה בתחומי הקואצ'ינג, בין היתר השתתף בצוות המומחים של תכנית הבוקר 'לבחור נכון'.

כיפת הברזל של דני גולד שווה זהב

הפוסט נכתב בתאריך 15 ביולי 2014, בשעה 16:07, על ידי עדי פרבר

כיפת ברזל היא ללא ספק הישג מדעי וטכנולוגי של מדינת ישראל, וגם ההישג הגדול שלנו במערכה של "צוק איתן". יכול להיות שהתרגלתם ולקחתם אותה כמובן מאליו. אבל בלעדיה צה"ל כבר מזמן היה נמצא בתוך עזה, וייתכן שהמילה "איתן" לא היתה מייצגת נאמנה את המציאות שלנו. זוהי מערכת עם טכנולוגיה מתקדמת בשיעורי הצלחה גבוהים שלא נראתה כמוה בעולם. אבל לא כולם מכירים את האיש שעומד מאחורי אותה מערכת פורצת דרך, שהעניקה לנו בשבועיים האחרונים הגנה, חוסן, מרחב מדיני ואסטרטגי. לא פחות חשובה היא הדרך מעוררת ההשראה שעשה דני גולד עד שהפך לגיבור השעה.

 

תא"ל גולד עמד בראש היחידה למחקר ופיתוח בצה"ל, שבשנת 2005 קיבל לפתחו כ- 24 הצעות למערכות הגנה שנפסלו. אז הוא הבין שאין בעולם מענה אמיתי לאיום איתו אנחנו מתמודדים. מתוך ההיכרות הרחבה שלו עם התעשייה הישראלית וכוחה הטכנולוגי, החליט בצעד פורץ דרך לפתח מערכת כזאת בישראל. גולד מעיד שמיד קמו ועלו התנגדויות שהטילו ספק בהצלחת הפרוייקט, וטענו שהוא יותר מדי יומרני. היו גם שטענו שמערכת כזאת אינה נחוצה, היום אף אחד לא יחלוק שהם לא ראו את הנולד ואת מה שהולך לקרות.

 

האישורים והכסף לא מיהרו להגיע, אבל המוטיבציה היתה חזקה מהם. גולד ואנשיו רתמו את רפא"ל והתחילו לרוץ עם העבודה על התוכנית. מיותר לציין שאם הוא היה בוחר לחכות, לא היתה היום המערכת. הם עבדו במרץ, אספו צוותים, עשו אנליזות, וכל הזמן האמינו שבסוף יגיע הכסף. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של גולד. הוא ציין בדוח המבקר שגולד "פעל שלא בהתאם להוראות הביטחון כשהחליט באוגוסט 2005 על פיתוח בהיקף מלא של כיפת ברזל, בלי אישור הרמטכ"ל שר הביטחון וממשלת ישראל, וזאת בטרם אישרו גורמים מוסמכים אלה את הפרוייקט".

 


עם זאת בתחילת 2007 מחליט שר הביטחון עמיר פרץ לקבל את המלצת ועדת נגל, שאישרה את כיפת ברזל כמענה הנבחר. בצה"ל התעוררה התנגדות עצומה לפרוייקט, למרות האישור וההסכם שנחתם בין רפא"ל לבין כיפת ברזל. הדרישות המבצעיות לא הועברו והפרוייקט נתקע שוב. אפילו אחרי שאושרה התכנית ע"י שר הביטחון וראש הממשלה, ערך ראש מחלקת תכנון באגף התכנון של צה"ל דיון והמליץ שלא לאשר עקרונית את כיפת ברזל. גם הרמטכ"ל אשכנזי גיבה את ההחלטה ואמר "כל עוד אין מקור תקציבי כיפת ברזל לא תאושר".

 

לאורך כל הדרך ניסו גורמים מתחרים להכשיל את כיפת ברזל. גם שהמערכת כבר הוכיחה את עצמה במבצע עמוד ענן, עדיין ניסו להעליל שזה מדע בדיוני והיירוטים שרואים בטלויזיה מפוברקים. גולד משתף שלנגד עיניו היה החזון היה "לתת הגנה בבפני איום רקטיים וטילים שנורים לעבר מדינת ישראל, להציל חיים, ולהגן על מטרות אסטרטגיות". כדי שהחזון יתגשם, הוא גם הכין חלופות במידה ולא ינתנו תקציבים.

 
 

הביקורות לא פגעו בגולד, ואפילו הצחיקו אותו לטענתו. הוא ידע שפרוייקטים או מיזמים שהם פורצי דרך ומהותיים, תמיד יעוררו התנגדות עזה. "כשעושים פרוייקט פורץ דרך שלא קיים בעולם, לא עובדים לפי הכללים הסטנדרטיים, הכתובים. צריך לכתוב אותם מחדש, זו המהות", אמר גודל בראיון. כמובן שכשהוא ספג את הביקורת איש לא התנדב לומר : אני אישרתי או דחפתי", והיום כולם עומדים בתור לקבל קרדיט. על פועלו זכה גולד בספטמבר 2012 בפרס ביטחון ישראל.

 

כולנו הבנו בשבועות האחרונים עד כמה החיים יקרים ושאסור לקחת אותם כמובן מאליו. קחו השראה מדני גולד לחיים האישיים, לעסק, לרעיונות, ולחלומות שלכם. זכרו שלא תמיד דברים יסתדרו בקלות, ושאנשים תמיד יעבירו עליכם ביקורת ולא בהכרח יאמינו או ירצו בטובתכם. גייסו את אותה מוטיבציה, ושתמיד יהיה לנגד עיניכם חזון ברור וספציפי. עסקו כל הזמן בלשנות ולשפר, ממש כמו שגם בימים אלו עושים עם כיפת ברזל. זכרו שכדי לעשות משהו משמעותי ופורץ דרך, עלינו לעשות נחושים לעשות דברים דיפרנט. וכמובן ש- different is the NEW better.

 

אשמח מאוד לקבל ממך פידבקים ושאלות.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים והטבות בלעדיות או צרו קשר עכשיו והתחילו להתאמן יחד איתי בטלפון 054-2321933 או במייל info@dib.co.il

 אם אהבתם לחצו על "like" ושתפו גם ברשתות החברתיות

שתפו אותי במחשבות שלכם על התוכן בפוסט